2748
Sök

bygga på turbo på 740 8v glt!

124 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#1
ja som det lyder jag SKA konvertera en 740 8v glt -88 till turbo tänkte jag. nu vill jag ha tipps! massor med tipppps!
1! vad behöver jag? skriv alla delar. syftet är inte att ladda högt utan lite lagom så att det räcker med original sakerna! ja ni läste rätt ORIGINAL SAKERNA! SPRUT ETC!
2! vad kostar delar cirkus på skroten? alternativt privat?
3! hur svårt är det att få det att gå? skiter i om tomgången går upp och ner osv bara den kommer på höga varv då ja endast ska sladda med bilen!

Visa gärna bilder på din egna konvertering och förklara hur du gick till väga!

Finns det några grenrör med turbofläns som passar rakt på bilen? mvh mattias!

OBS OBS OBS! VILL INTE HA NÅGRA KOMMENTARER SOM KÖP EN TIC I STÄLLET KÖP EN TURBOMOTOR OCH SÄTT I ELLER LIKNANDE DÅ ENDAST KONVERTERING ÄR AKTUELLT TRÖTT PÅ ALLA TRÅDAR DÄR FOLK SKRIVER SÅ....
Senast redigerat av abramion (25 januari 2009)


300 Inlägg
25 januari 2009
#2
de görs ju en tråd om dagen så SÖK smile annars kan du kolla på mina tic konventerade..


Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
25 januari 2009
#3
abramion skrev:
ja som det lyder jag SKA konvertera en 740 8v glt -88 till turbo tänkte jag. nu vill jag ha tipps! massor med tipppps!
1! vad behöver jag? skriv alla delar. syftet är inte att ladda högt utan lite lagom så att det räcker med original sakerna! ja ni läste rätt ORIGINAL SAKERNA! SPRUT ETC!
2! vad kostar delar cirkus på skroten? alternativt privat?
3! hur svårt är det att få det att gå? skiter i om tomgången går upp och ner osv bara den kommer på höga varv då ja endast ska sladda med bilen!

Visa gärna bilder på din egna konvertering och förklara hur du gick till väga!

Finns det några grenrör med turbofläns som passar rakt på bilen? mvh mattias!

OBS OBS OBS! VILL INTE HA NÅGRA KOMMENTARER SOM KÖP EN TIC I STÄLLET KÖP EN TURBOMOTOR OCH SÄTT I ELLER LIKNANDE DÅ ENDAST KONVERTERING ÄR AKTUELLT TRÖTT PÅ ALLA TRÅDAR DÄR FOLK SKRIVER SÅ....

För det första vad har du för låda för den enda som håller turbon är M46 (overdrive) eller ZF automaten, du kan köra med M47 med men det kommer inte hålla.

delar du behöver är: Turbo, grenrör med matchande fläns, större spridare, Intercooler (inte nöd vändigt men ska man få ut efekt så är det ett måste) styrbox från turbo eller om du kör med org box men då måste du ha en ställbar BTR + en del slangar i diverse storlekar och rör till oljan.

priset beror helt på vart du får tag i sakerna allt mellan 0 till 15 000

PS jag har mycket delar liggandes skicka pm om intresse finns..

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

300 Inlägg
27 januari 2009
#4
alla säger att m47an är dålig, men jag fick byta en m47 låda på hela förra sesongen i min turbokonventerade 740gle med 200 bromsade hk å 317nm å då va de konstant plågning hela sommarn sen när snön gick så gick motorn ist smile se är inte lådorna som är kassa utan körstilen på vissa wink


11 Inlägg
28 januari 2009
#5
Vart ska du ta oljan till turbon ifrån har du tänkt dig ?


124 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
#6
142R skrev:
alla säger att m47an är dålig, men jag fick byta en m47 låda på hela förra sesongen i min turbokonventerade 740gle med 200 bromsade hk å 317nm å då va de konstant plågning hela sommarn sen när snön gick så gick motorn ist smile se är inte lådorna som är kassa utan körstilen på vissa wink

jo jag tror dig! allt beror på hur man kör. man kan plåga som fan utan att köra sönder... bara att plåga rätt:P
du orkar inte skicka ett pm eller mail mer ingående hur du gjorde din konvertering samt vilka delar du hade? mvh mattoas
Senast redigerat av abramion (28 januari 2009)


Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
28 januari 2009
#7
142R skrev:
alla säger att m47an är dålig, men jag fick byta en m47 låda på hela förra sesongen i min turbokonventerade 740gle med 200 bromsade hk å 317nm å då va de konstant plågning hela sommarn sen när snön gick så gick motorn ist smile se är inte lådorna som är kassa utan körstilen på vissa wink

ja å det är för mig ett dåligt tecken på att m47 lådan är inget annat än skräp. 200 hk är ju nästan vad original et motor ligger på... men visst styr körstilen hållbarheten

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...


Sök