sitter här på jobbet och hör att en kollega blev tagen förandra gången utan körkort. och idag fick han brev ifrån tingsrätten vad kan hans "straff" vara för ngt ? ena gången klrde han 68 på 50 väg. och andra va bara kontroll
antar att det blir spärrtid + dryga böter... hoppas att han förstår att om han inte har körkort och blir påkörd så får han betala hela kalaset för krocken på båda bilarna oavsett vems felet är/var....
Fan va ni är hårda, har ingen här kört lite bil innan ni fick körkort?
Det är lixom folk som nästan önskar honom döden här
ja säg inte för mkt vad du har gjort för helt plötsligt står de utanför din dörr^^
Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
böter från 1500kr och uppåt samt spärrtid på ett år
fan vad alla gnäller,man kör ju inte med lappen kör lika bra med som utan,finns ju många som har kort som inte kan köra bil samtidigt som flera utan kort kör bättre än många med kort
Senast redigerat av mattsvart_by_night (28 januari 2009)
fan vad alla gnäller,man kör ju inte med lappen kör lika bra med som utan,finns ju många som har kort som inte kan köra bil samtidigt som flera utan kort kör bättre än många med kort
det är klart. Men körkortet får du för du får köra bil. Får du det indraget betyder det att du är olämplig som förare. Och ja mitt kort är indraget, men tar mitt straff
Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
ja men man avgör ju själv om man vill köra eller inte.sen får man ju ta sitt straff när man åkt på några stycken olovliga, har man fin bil som är skattad och besiktad så bryr sig inte dom flesta äldre poliser om du har kort eller ej
Senast redigerat av mattsvart_by_night (28 januari 2009)
ja men man avgör ju själv om man vill köra eller inte.sen får man ju ta sitt straff när man åkt på några stycken olovliga, har man fin bil som är skattad och besiktad så bryr sig inte dom flesta äldre poliser om du har kort eller ej
du har rätt. Men varför chansa
Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Det finns en anledning till varför han blev av med det! Det är väll inte för att han har kört lagligt heller! nä han ska inte få ha körkort i fortsättningen. man gör sina val i livet.
Han förstår nog inte vad som händer om han skulle köra på någon, eller orsaka en krock, då blir det nog lite värre än indraget körkort!
sitter här på jobbet och hör att en kollega blev tagen förandra gången utan körkort. och idag fick han brev ifrån tingsrätten vad kan hans "straff" vara för ngt ? ena gången klrde han 68 på 50 väg. och andra va bara kontroll
Är det inte lättare att bara fråga honom istället?
Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se
mmm ja har kört utan körkort i 8år,och blivit stoppad 3gånger.Sista gången så satte ja mig ner o tänkte vilken idiot ja är,men ja körde bara för att handla,samt BVC med våran dotter,och åkte till olika jobb ja hade.Ingen nöjeskörning menar jag då.Men visst ,visste ja riskerna när jag körde.