3218
Sök

dvd enhet cd spelare vart fan ska jag få ut ljudet ;P ?

34 Inlägg
30 maj 2006
Trådstartare
Har somsagt en dvd spelare (extern) och en huvudenhet sony och en extern skärm då.

Just nu måste jag söka på radion och skit för att få ut ljudet ur högtalarna *zZzZzZzZz* Har en ingång på baksidan av cd spelaren som är blå och borde gå att få in en vanlig "freestyle" hörlur kontakt där.

Kan jag via den koppla dvdn för att få ljudet vidare till högtalarna?

Eller finns det nån annan genväg?

Kan mycket om koppla osv bara att jag inte får kläm på detta då jag tidigare aldig varit i kontakt med  dvd spelare som ligger som en lös enhet.

Tacksam för alla svar och lösningar.

puff
30 maj 2006
Hade samma fel som dig, fick ordning på det till slut.
men just nu står det still hur jag kopplade.
Jag återkommer med svar sen när huvudet är med wink
Mvh

34 Inlägg
2 juni 2006
Trådstartare
fasen, någon av er här inne borde ju köra med extern dvd?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
2 juni 2006
Hej, det beror på vad ingången är till för... Men är det hörlurskontakt så är det bara köpa RCA-3.5mm stero o trycka i skiten men det beror ju på om HU:n har AUX ingång...

34 Inlägg
2 juni 2006
Trådstartare
bumpe skrev:
Hej, det beror på vad ingången är till för... Men är det hörlurskontakt så är det bara köpa RCA-3.5mm stero o trycka i skiten men det beror ju på om HU:n har AUX ingång...

Det är vanlig hörlurskontakt men när jag sedan sätter den i stereon kommer ändå inte ljudet. sätter jag den i digital audio på dvd enheten så blinkar det istället FAILURE på stereo huvudenheten.

240 Inlägg
7 juni 2006
hörlurs uttaget som du berättar om är troligen en aux ingång.
om du har en sladd som är en 3.5 mm hane på båda sidor kan du koppla in en bärbar mp3 spelare och spela från den.
Senast redigerat av Fivi (7 juni 2006)

21 761 Inlägg
7 juni 2006
Vet inte om det finns någon färgstandard men på min bärbara dator så är det två 3,5mm honor på baksidan, blå och grön. Den blå är en ingång, som fivi säger, och den gröna är utgång.

2 655 Inlägg
8 juni 2006
Du har ingen lågnivåutgång på dvdn??
Annars om du har 3,5mm stereoutgång på dvdn och vanlig lågnivåingång på din HU så finns det adaptrar som passar in, ta reda på vad som är in och vilka som är utgångar, så blir det lite lättare

Maskinmontör
139 Inlägg
8 juni 2006
den blå ingången på sony cd spelarna så borde vara till för en fjärkontroll med sladd och ingen aux-ingång

Rwd 4 Fun :D

2 655 Inlägg
8 juni 2006
Det stämmer, var ut å kollade på gamla sonyn...

Kan bli jobbigt om du inte har lågnivå ingång på din sony HU, för då måste du ha tag på en adapter som man sätter på cd-växlar uttaget..

Sök