3648
Sök

Affärsidé: Garage

Valkyrie
118 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
Har under en ganska kort period funderat ihop en idé kring att hyra ut garageplatser för folk som mekar och stylar bilar. Grundidén är att man ska kunna umgås med andra som har samma intresse. Frågan är dock hur stort intresse det finns och vad folk är villiga att betala.

Lite info:
- Lokalen ligger ganska centralt i Göteborg
- Finns ca 30 platser
- Liftar finns att hyra
- Videoövervakat
- Hyreskontrakt 3/6 månader

Vad är folk villiga att betala per månad?
Finns det intresse?

Forge Distributer http://www.maptun.com/

www.maniacracing.se
494 Inlägg
31 januari 2009
alltså det beror på hur stor en plats är och sen får du ju se vad månadshyran ligger på för hela garaget
jag pyntar 750kr för för min plats lite dyrt tycker jag men platsen ligger på nästan 40kvadratmeter
och ska man gå effter riktpriser som företag tar för hyra va lokal så brukar den ligga runt 250kr kvadraten
men jag skulle tänka mig runt 500-1000 kr i månaden

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
31 januari 2009
Det ha redan funnit sådana annonser på allmänt som stängdes på grund av:
§9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Svetsare
388 Inlägg
31 januari 2009
alain skrev:
Det ha redan funnit sådana annonser på allmänt som stängdes på grund av:
§9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.

jo men nu undrar han ju om det finns intresse till att hyra ut garage, och vad ett rimligt pris skulle vara.

Sök