Jahapp, bilen gick bra fram och tillbaka till skolan så jag var peppad för att dra till banan idag.....
Fick köra lite gokart vilket trots ganska trötta på rakorna var riktigt roligt då banan var blöt så det gick att sladda friskt!
Sen stack man ut med bilfan då... dåliga däck och blöt bana = dåligt då så fort man börja sladda lite så släppte även framdäcken vilket resulterade i att det inte var så lätt att räta upp bilen igen menmen, kom till depårakan och tröck på fullt, MEN FAN VA SLÖ BILJÄKELN ÄR!!! tittar på laddtrycksmätaren och jaha... knappt över atmosfärstryck, yeay!
In i depån, öppnar och kollar om nån tryckslang eller liknande skulle hoppat av men icke... något som dock hade hoppat var generatorremmarna! remskivan på vattenpumpen hade spruckit (se bild) och låg och vobblade vilket naturligtvis krängde av remmarna... ringde far så han fick komma ut med ny remskiva och hemmåt bar det, inget laddtryck så det var väl bara att inse att (förhoppningsvis) turbon var väck då jag inte hittade något upphov till läckage så när jag kom hem röck jag bort filter och vevhusvent röret och såg att impellern var liite skadad och den snurrar lätt men den glappar ganska kraftigt radiellt!
Som tur var hann jag bara 2 varv runt, varav ett var lugnt då jag upptäckte att den inte laddade som den ska så den hann aldrig koka, hade ju elfläkten igång också så att jag tror inte den han ta någon skada av remmarna var borta, inget krux med att starta heller då det var så kort tid så batteriet fortfarande var laddat.
Väntar ett tag innan jag bestämmer vad som händer med den nu, försäljning hel eller i delar eller sälja vinterbilen för att finanisera värre grejjer till denna, dock starkt sugen på något nyare kan jag säga!