3880
Sök

har problem med att starta min volvo 740tic B230et effter renovering

24 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
hej har presis renoverat allt på min motor som är en B230ET från 88a å nu när jag skulle starta den så går den igång men dör lite fort å slangen till turbo sugs ihopp å kram inte ge någon gas för har ingen gas respons å jag har kolla typ allt man varför sugs slangen ihopp de enda som inte är orgina är turbo å grenrör någon som kan veta va de kan vara är väldigt taksam för alla svar vill ha igång bilen så fort som möjlgt vill åka turbo igen har fan åkt trött liten golf hela vintern å nu när bilen är klar så startar den inte som den ska SNÄLLA HJÄLP MIG MVH Turbo_xxx

R3k0nDaRe & BilMekaNik3r
120 Inlägg
30 januari 2009
Inte för att jag kan säga så mycket då jag inte sj har sett bilen o studerat problemet, men kolla gärna över luftmassemätaren för det låter som att den e trasig. Bilen brukar dö om man gasar när dem har gått. Plocka loss den å se ifall du kan se om en tvärgående tråd har gått sönder i hålet. Testa med att byta till en annan. Löser det sig inte då, så får jag fundera vidare.

Med slangen så låter det som att den inte klarar av trycket. Byt ut den mot en nyare, bättre.

Mvh

Stefan

24 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
oki tack men jag har inte den med tråd i hutan den med en spjäl i eller va man kan säga å slangen är ny de konstiga är att den går igång med dör så fort den suger i hopp slangen med andra ord när den går upp lite bara lite i varv så suger den i hopp slagen vet inte va de kan vara mina teorier har tagit slut så behöver all hjälp å tips jag kan få tack på för hand

982 Inlägg
30 januari 2009
du har inte sättit kamremmen fel så kammen står ett varv fel?

179 Inlägg
30 januari 2009
Låter ju väldigt konstigt att slangen sugs ihop.....du har inte gjort ett pinsamt misstag och vänt lmm bakochfram? Om den suger ihop slangen så borde felet vara vid lmm, spjället eller därimellan dvs ic.
Senast redigerat av Gomez (30 januari 2009)

24 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
oki tack för alla svar ska kolla idag så får ni reda på va felet va sen mvh Turbo_xxx

24 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
har kollat nu å hittar inte på va de kan vara för fel å lmm sitter rätt hum va kan de bara någon som kan volvo bra så skriv gärna tack för alla svar hitils å tack på förhand mvh Turbo_xxx

Sök