3201
Sök

Mutant MT2108

19 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Har en Mutant bilstereo har fått elektronik problem med den.

Den startar inte i bilen men startar när jag provar den i en annan bil eller husvagn, så radion är inte trasig. Har ström på plus och minus i bilen (12 volt) så det bör funka. Radion lyser när jag kopplar in men front panelen (lös tag bar) Reagerar inte över huvudtaget.

Orginal stereon (Clarion) funkar bra den får ström och allt är frid och fröjd. Men så fort jag byter dör allt igen tongue...

Vad kan vara fel?, är det det att bilen ger för lite ström även fast 12 ska räcka eller ligger felet nånstans längre in?

1 785 Inlägg
1 februari 2009
Bisher skrev:
Har en Mutant bilstereo har fått elektronik problem med den.

Den startar inte i bilen men startar när jag provar den i en annan bil eller husvagn, så radion är inte trasig. Har ström på plus och minus i bilen (12 volt) så det bör funka. Radion lyser när jag kopplar in men front panelen (lös tag bar) Reagerar inte över huvudtaget.

Orginal stereon (Clarion) funkar bra den får ström och allt är frid och fröjd. Men så fort jag byter dör allt igen tongue...

Vad kan vara fel?, är det det att bilen ger för lite ström även fast 12 ska räcka eller ligger felet nånstans längre in?

Låter som dåligt kontakt i ett kontaktstycke

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

19 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Tack för tipsen det är en Opel vectra. Jo kontakterna ser faktiskt annorlunda ut så det är vad jag tänkte testa här näst tongue.

Men känns så konstigt de där med att jag får ström men displyn och funktionerna till stereon vill inte funka.

1 142 Inlägg
2 februari 2009
hade samma fel i min bil... men kolla strömmen för du har ju konstant och den där andra ja inte kommer på namnet på.... men kolla dom 2 kablarna satt dom sitter rätt

19 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Åh fan smile, tack för tipset inte tänkt på det faktiskt tongue

19 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Hehe, inte nåt fel i kopplingen det ända som är kvar att kolla är om stereon inte får tillräckligt med ström vilket är mysko. Men mitt "ända hopp" tongue.. Testat det mesta sen ^^

Sök