tedin skrev:
Hej, är ny på forumet och vet inte om jag postade denna i rätt kategori.
Men nu är det så att jag har lyckats komma över en Opel Vectra 2.0 -97 kombi för 500kronor.
Jag är inte alls van vid bilar men jag tror att detta var ett hyggligt köp.
Den har lite småfel som jag skulle behöva hjälp med och hittar inget specifikt för denna modell någonstans och är som sagt inte alls rutinerad vad gäller bilar.
1. Spolarvätska bak fungerar ej, de låter som att "motorn" går igång men det kommer ingen vätska? Vad göra? Går det att göra själv? Isf hur?
2. Backlyse fungerar ej, lampor bytta. Vad göra? Går det att göra själv? Isf hur?
3. Den immar igen, i fram försvinner det rätt snabbt med hjälp av fläktarna. Men bak är det värre? Den har stått ute i över 8 månader utan att användas. Kan det vara bidragande till att de trängt in fukt som inte vill försvinna? Hört något om att det kan vara avrinningshål eller liknande som är tilltäppta var sitter isåfall dessa?
Vet dock inte ifall den immar igen mer än en vanlig bil då jag alltid använt mina föräldrar som står i värmegarage? Hur mycket är normalt?
De år de frågor jag kan komma på nu. Som sagt var gärna utförliga i era svar då jag inte alls kan mycket om bilar. Intresset finns dock.
MVH
Ted Edin