3208
Sök

Volvo S40N T5 eller Volvo S60 2.5T?

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
Börjar med att alla som ska gnälla på att volvo är tråkig bil eller liknande kan spara sina åsikter om de. Vill som välja en av dessa bilar iaf.

Jag funderar då på en 05a elelr nyare om S20N T5 eller en 04 elelr nyare av S60 2.5T. Vill bara höra vad ni säger. T5 ska ju va lite piggare men de käänns som att S60 ska vara bekvämaere och täcka upp de lilla den tappar i effekt?
  Vill gärna höra för och nackdelar me båda två. Någon som vet hur mycket som skiljer orginal ljudpacketet i nyare volvo mot deras stora ljudpaket?

MVH Sebban

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
4 februari 2009
Jag skulle nog välja S60:n. Trots att det bara sitter en liten lättrycksturbo i den så är den ändå relativt pigg. S60 är ju en riktigt fin bil och sådär också. Men å andra sidan så är det dock det där med att den är lik V70, och som vi alla vet så ligger V70 i toppen vad gäller antal timmar på verkstad - D.v.s mycket fel.

Jag sålde iväg min V70 p.g.a mycket fel och köpte nu en V50 istället (jämförbart med S60 emot S40). Dock skulle jag nog ändå slå till på en S60. Dock inte äldre än 04, gärna inte ens äldre än 05. Men ja...
Senast redigerat av Hexenhammer (4 februari 2009)

187 Inlägg
4 februari 2009
Hexenhammer skrev:
Jag skulle nog välja S60:n.
.....
Dock skulle jag nog ändå slå till på en S40. Dock inte äldre än 04, gärna inte ens äldre än 05. Men ja...

Hur menar du nu?

Charkuterist
88 Inlägg
4 februari 2009
En kompis till mig o min sambo köpte sig en S60 t5a (03a tror jag) o han e grymt nöjd med den. Helt suverän att köra o åka i. S40 har jag inte blivit så förtjust i så jag röstar för S60 smile

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
4 februari 2009
viktore skrev:
Hexenhammer skrev:
Jag skulle nog välja S60:n.
.....
Dock skulle jag nog ändå slå till på en S40. Dock inte äldre än 04, gärna inte ens äldre än 05. Men ja...

Hur menar du nu?

Menade nog S60 där sista gången också...

170 Inlägg
4 februari 2009
Satsa på en S40N utagen sent 06 eller nyare, då får du en hyfsat probemfri bil som är kanon att köra.

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu

ArtDirector
462 Inlägg
4 februari 2009
Måste ju faktiskt med tanke på vad det här är för forum komma in och påpeka:

Volvo S60 2.5t + steg1 (xtremt.se) = 250hk 415nm
Volvo S40N T5 + steg1 (xtremt.se) = 260hk 420nm

Båda kitten kostar 5995kr... Så att det är nog särskild effekskillnad behöver man ju inte tänka på.
Men dock är S60´n i mina ögon numera en gammal bilmodell, även fast den finns att köpa som 08 och kanske 09(?)... Medans S40 i de flestas ögon fortfarande räknas som en relativt ny bilmodell...

Så i mina ögon med tanke på sportighet och ekonomi i basic-trimm så är det oavkortat en S40 T5... dock så är den liten...

edit: men så kör jag ju saab också big_smile
Senast redigerat av G-Bruno (4 februari 2009)

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

518 Inlägg
4 februari 2009
är den nya s40 lika trånga som de gamla? var man över 1.90 så sitter man så illa så man lika gärna kan åka inpackad i en låda på tåget.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

509 Inlägg
7 februari 2009
s60! mycket skönare att köra! s40 känns väldigt trång

Reservdansk
6 271 Inlägg
7 februari 2009
sebbanboy14 skrev:
Börjar med att alla som ska gnälla på att volvo är tråkig bil eller liknande kan spara sina åsikter om de. Vill som välja en av dessa bilar iaf.

Jag funderar då på en 05a elelr nyare om S20N T5 eller en 04 elelr nyare av S60 2.5T. Vill bara höra vad ni säger. T5 ska ju va lite piggare men de käänns som att S60 ska vara bekvämaere och täcka upp de lilla den tappar i effekt?
  Vill gärna höra för och nackdelar me båda två. Någon som vet hur mycket som skiljer orginal ljudpacketet i nyare volvo mot deras stora ljudpaket?

MVH Sebban

S40N T5 har en "mindre" brutal version av den "riktiga" T5an, som satt i 850, och nuvarande S60, t.ex.
Den T5an som S/V40/V50 har, har större cylindervolym, och lite lägre laddtryck.

T5an som sitter i S60 är på 2,3liter och har grym potential. big_smile

Har åkt S40N en del, och tycker det är en liten bil.
Är isåfall mer förtjust i S60n, dock går båda att få snygga, och är nog allmänt trevliga.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök