Jag var i Örebro i veckan och tittade in på BRL för att försöka bli lite klokare i mina funderingar på vilka hemmabio-prylar jag ska köpa. Blev rekomenderad lite olika prylar utav en kille där, som för övrig ska ha cred för bra bemötande och service.
Det som gäller är planerandet av min nya lägenhet. Kika gärna in första tråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=118544 Användningsområdet för grejorna är film/musik/spel.
Det är en lägenhet i ett hyreshus så det får, tyvärr, inte vara några värstinggrejer. Då jag har som mål att hålla sams med grannarna.
Min fråga är väl egentligen om det ens är möjligt och värt att satsa på några bra grejor utan att driva grannarna till vansinne?
Det anläggningen ska kopplas ihop med är tv, dvd, ps3 och dator. Det borde väl inte vara några konstigheter?
(lyckades inte länka BRL's sidor men sök på artikelnumren på www.brl.se för att enklast hitta rätt)Förstärkare har jag i stort sett bestämt mig för att det blir en: Yamaha RXV463B, Art.nr. 159RXV463B
-Om ingen av er experter säger att jag mycket hellre ska välja en annan till mina ändamål!?
Högtalare blev jag demonstrerad två paket, ett: System One VH3+VH3SCB, Art.nr. 815VH3BPKT
-och ett finare alternativ, har för mig det låg på ungefär 5000:- men tyvärr så hittar jag inte det på hemsidan. Vet ni vilket jag kan ha blivit demonstrerad eller har jag fått något om bakfoten?
Är det någon som vet något om deras märke "System One"? Försäljaren berättade att det var BRL´s egna märke. De bygde dom inte själva men var med och tog fram specifikationer odyl och lät en fabrik bygga åt dom.
Jag tror jag fått med alla funderingar nu.