3427
Sök

Öppet luftfilter på en audi 80 (92a)

5 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Tjenare!

Har en audi 80 (92a), som jag skulle vilja ha lite goare ljud ifrån.
Skulle gärna ta lite tips på vad man kan göra för att få goare ljud. (mer än byta avgassystemet, det kommer den 25)

Nu är det så att org filtret är en stor låda med massa givare och sånt i, så det gick inte att bara byta ut mot ett öppet (fick jag berättat)

Fick tipps på att borra något/några små hål i burken, men vet inte om det är så smart.

tack   //Micke

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
6 juli 2008
Bara o byta ut burken till öppet filter. Hände inget under dom 3000milen jag körde så...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

264 Inlägg
7 juli 2008
Mike_himself skrev:
Fick tipps på att borra något/några små hål i burken, men vet inte om det är så smart.

tack   //Micke

gör du det på rätt sida filtret så gör det ingen skada och kanske blir lite mer bröl

60 Inlägg
7 juli 2008
Mike_himself skrev:
Tjenare!

Har en audi 80 (92a), som jag skulle vilja ha lite goare ljud ifrån.
Skulle gärna ta lite tips på vad man kan göra för att få goare ljud. (mer än byta avgassystemet, det kommer den 25)

Nu är det så att org filtret är en stor låda med massa givare och sånt i, så det gick inte att bara byta ut mot ett öppet (fick jag berättat)

tack   //Micke

Massa givare? Det är väll bara en luftburk och en luftmassemätere efter? bara att byta burken mot filtret med en adapter eller bygga en själv? Ska inte vara något större problem.

571 Inlägg
7 juli 2008
Borra en massa hål i luftburken, det är de på min.. låter riktigt gott smile

26 Inlägg
12 februari 2009
är det någon som har en bild på hur ni har lagt era Filter på Audin smile ? Vill ha lite insperation tongue

Sök