3663
Sök

Kan jag svetsa fast avgasrør i orginal ljud dampare?:)

236 Inlägg
13 februari 2009
Trådstartare
Hej..Jag har en peugeot 206 RC,Tante at jag kunne bruka min orginale ljud dampare til at bygga utblås på båda sidor på min bil.Fungerar det at laga hål i ljuddamparen och svetsa avgasrøret fast?Ser at detta ar gjort på andra siden av ljuddamparen som ar gjort orginalt av peugeot,vil jag tappa effekt da?Dom hadde en ljuddãmpar på en nettsida och dr var det gjort på den måten,men den kostade 6300 for bara damparen.Går det at fiksa detta sjalv?

MVH KEN OLSEN

624 Inlägg
13 februari 2009
sjävklart kan du svetsa fast rakt på?!
men skall du själv ta upp ytterligare hål i dämparen för att få till dubbla utblås??

who´s the man?

Entreprenör
1 784 Inlägg
13 februari 2009
Olsa66 skrev:
Hej..Jag har en peugeot 206 RC,Tante at jag kunne bruka min orginale ljud dampare til at bygga utblås på båda sidor på min bil.Fungerar det at laga hål i ljuddamparen och svetsa avgasrøret fast?Ser at detta ar gjort på andra siden av ljuddamparen som ar gjort orginalt av peugeot,vil jag tappa effekt da?Dom hadde en ljuddãmpar på en nettsida och dr var det gjort på den måten,men den kostade 6300 for bara damparen.Går det at fiksa detta sjalv?

MVH KEN OLSEN

Du kanske skulle ha en sån...!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77936/569510_a5decy.jpg

236 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Ja,tenke å laga ett hål i damparen och svetsa igjen,vil jag mista effekt da?

12 086 Inlägg
16 februari 2009
Har du hål i ljuddämparen är den troligen så upprostad så de inte är något o ha.
Du tappar givetvis inte effekt av att laga rosthål i ljuddämparen tongue

236 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
Nei,har inget hål:) Jag skal  ha utblås på båda sidor av bilen och da undrar jag om det går at borra ett hål i ljudamparen och svetsa på ett rør som går at andra sidan av bilen:) Går det?

263 Inlägg
16 februari 2009
vore bättre att då göra ett y i slutet av ljuddämparen alltså där den tar slut och dra ett rör till till varje ställe du vill ha utblåsen

Bjuuuu han!!

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
16 februari 2009
Som jacob säger... köp ett y och dela på avgasröret.

Sök