16 februari 2009
Trådstartare
Hej alla igen. i dag så har jag kommit framåt. har kollat upp.
Kabel stycken i hela t-systemet (kollade restseansen i kablarna och fan inget, alltså bra..).
Jag gjorde detta först kollade
- ifall det är kabelbrott mellan Hallgivaren och tändmodulen, inga problem.
- Sedan kollade jag tändmodulen (Tog och testade Ohm på en av polerna och ut polen till tändningen, först gav det utslag men sedan en micro sek. så blev det "oändligt"(1). på båda polerna).
- Sedan så kopplade jag ihop allt testade med att bygla ihop B och C polerna ifrån hallgivaren och då skapades det en blixt, så då satte jag ihop allt igen.
- satte på batteriet på laddning.
- sedan så kollade jag LMm på polerna 2 och 3 och den slog med 0,2 Ohm men mitt mät instrument är inte korrekt (Biltema skit.) sedan kollade jag upp pol 2 och 6 och där så skulle det vara 1 till 1000 Ohm och det var inte över eller under.
- sedan så testade jag att starta motorn på startgas, den gick igång. men ingen bensin kommer in och då dog motorn gjorde detta tre gg. sedan så för tände den, så det börja brinna lite i insuget. sedan så ville den inte starta.
I morgon så ska jag kolla upp säkringen i motorrummet till bränslesystemet. sedan så ska jag kolla upp jorden till insprutet och sedan sätta spänning över en av insprutarna.
Men känns skönt i alla fall att det går framåt nu. ^^