3192
Sök

Hur har man sönder motorfästet?

15 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
#1
Undrar lite..

Hur har man sönder ett mtorfäste?

Borde de inte se på besiktningen att det är trasigt?


956 Inlägg
18 februari 2009
#2
Dom slits ju med tiden och blir sämre och till slut släpper dom och går av, bussningarna alltså.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Makaronborrare
993 Inlägg
18 februari 2009
#3
Fick värt att veta på det senaste besiktningen med 740in, så den besiktningsmannen missade inte det iaf tongue
Senast redigerat av calibra1992 (18 februari 2009)


Fire And Silk
2 254 Inlägg
18 februari 2009
#4
Ta bort tändhattarna till 2st cylindrar/tändstift och kör några tusen mil så ska du se att de är bra möra sen tongue

Eller så kan du köra med blåslampa det går nästan fortare tror jag tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

15 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
#5
luunggan skrev:
Dom slits ju med tiden och blir sämre och till slut släpper dom och går av, bussningarna alltså.

ja men det har gått rakt av så det är nog nåt annat än slitage  roll


15 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
#6
-Mackan- skrev:
Ta bort tändhattarna till 2st cylindrar/tändstift och kör några tusen mil så ska du se att de är bra möra sen tongue

Eller så kan du köra med blåslampa det går nästan fortare tror jag tongue

big_smile Det är redan trasigt så det behövs inte smile


1 798 Inlägg
18 februari 2009
#7
Dessie skrev:
luunggan skrev:
Dom slits ju med tiden och blir sämre och till slut släpper dom och går av, bussningarna alltså.

ja men det har gått rakt av så det är nog nåt annat än slitage  roll

Slitage helt enkelt!
Gummi håller inte för evigt och som motorkudde får det ta mycket stryk under många mil så det är inte alls konstigt att dom ibland ryker rakt av, speciellt inte om man kör lite inspirerat.


7 274 Inlägg
18 februari 2009
#8
Ju mer man lägger fullgas och sedan släpper av ju mer gungar motorn.
Tillslut ger bussningarna upp eller om det är dåligt gjorda hållare så går dessa av.


364 Inlägg
18 februari 2009
#9
Jag körde sönder både motorbussningen som är (oljedämpad) och armen som höll i den, gjord av järn av något slag den var tjock på min honda


Avstängd
914 Inlägg
18 februari 2009
#10
Är väl inte så svårt att ha sönder? Rondell, släga & Spätt. Vips så va det trasigt wink

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!


Sök