21 februari 2009
Trådstartare
Tjena tjena, bilen gäller alltså en Volvo 745a, har m46 lådan och B230F motorn om det nu kommer spela någon roll.
Men men, till "felet" Är så att när jag kör, så kan jag alltså växla som vanligt men när jag gasar, så kommer jag ju framåt men varvtalen skjuter i höjd fruktansvärt, lägger jag då i nästa växel, så går detta men den skjuter fortfarande i varvtal, så jag kan ligga i tvåan i 5000 varv, växlar jag igen då fortsätter den ligga i de varven, släpper jag gasen och trampar till fort så slutar det.
Detta kommer alltså bara ibland, lite när de själv känner för det, kan tillägga att det har hänt att de känns som jag får punktering, typ 15 sekunder går bilen helt konstigt sen slutar det och den går bra igen.
Funderingarna kring kopplingen var de här med att den gör så, men skulle det inte ske alltid då?
Nu är det så att bilen är en budget bil som jag kör till vardags, så vill ej testa byta allt mellan himmel och jord.
Om ni inte förstod riktigt så ska jag försöka förklara lite mer intensivt, tacksam för svar:)
=)