Hade tänkt att byta ut min Intercooler och undrar vad jag ska ha för någon? Har hittat en som är modellanpassad (40mm bred, precis som orginal) men undrar vad det är för anslutningar där jag ska montera mina tryckrör? Vad behövs ändras för att få det till att passa? Som sagt jag tar imot all information som ni har!
det är en sån här du fundrar på http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=1375 ? om du köper en så så behöver du inte ändra nånting utan det passar rätt på, jag har en så min min V70 fast den som är 50mm tjock.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
det är en sån här du fundrar på http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=1375 ? om du köper en så så behöver du inte ändra nånting utan det passar rätt på, jag har en så min min V70 fast den som är 50mm tjock.
Men passar den som är 50mm också rakt på utan modifiering ? Vet du vad det är för anslutnings diameter ?
Den på 50mm passar med ytterst lite modefiering, sålänge du inte har tänkt trimma den välldigt mycket så räcker den som är på 40mm. Det är samma anslutningsdiameter som orginal.
Mvh Christian
Den på 50mm passar med ytterst lite modefiering, sålänge du inte har tänkt trimma den välldigt mycket så räcker den som är på 40mm. Det är samma anslutningsdiameter som orginal.
Ok men då kör man nog på den med 40 mm! Funkar det bra sen med 3 tums tryckrör då ?
Det ska det väll göra bara det att du får köra med silikonslangar med reduceringar som gör att det passar på IC:n, jag kör med orginal storleken på min och det funkar bra.
Mvh Christian
funkar fin fint med orginal storlek, ingen ide att ha större rör om diametern på ingången till ic är samma som orginal
men jag har fräst upp insuget så att jag får plats med ett Glt spjällhus och orginal tryckrör passar inte då!
Mvh Robert
Jag har också fräst upp insuget så jag kan köra med GLT spjäll och tryckröret jag har passar ändå men inte orginal slangen som sitter imellan tryckröret och gasspjället utan där får man sätta en annan siliconslang.
Mvh Christian