3650
Sök

Sänkning utav Volvo 960 95a (multilink + nivåreglering)

89 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Hej!

Har precis skaffat mig en Volvo 960 95a med multilink bakaxel och nivåreglering! Kolllat runt på massa forum och hört dittan och dattan om hur man kan få ner henne på backen! Vad är det absolut billigaste och lättaste lösningen på att sänka ner den bak. Hört att man kan sätta dit 940ns stötdämpare bak men är det nått man får modda då eller passar dom rakt på! Hjulvinkeln blir ju alltid lite sne (om man inte bytar till stel axel) men inga planer på det!

Mkt tacksam för svar Mvh!!! smile
Senast redigerat av Lazerblue (30 juni 2008)

263 Inlägg
1 juli 2008
du kommer först att behöva valsa skärmarna när du har 19" om du ska sänka smile annars äre väl bara att slänga på kortare fjädrar.

Bjuuuu han!!

Blivande lastbilscaffis
134 Inlägg
1 juli 2008
du får byta en hel del bak på bil med tankte på nivåregleringen så du får byta och ta saker från 960 och sätta på//Mvh:Kim

Blivande lastbilscaffis

89 Inlägg
1 juli 2008
Trådstartare
_Jacob_ skrev:
du kommer först att behöva valsa skärmarna när du har 19" om du ska sänka smile annars äre väl bara att slänga på kortare fjädrar.

Finns inga fjädrar vettu på multilink bakaxeln wink Bladfjädrar och nivåreglerade stötdämpare only!
Senast redigerat av Lazerblue (1 juli 2008)

263 Inlägg
2 juli 2008
Lazerblue skrev:
_Jacob_ skrev:

Finns inga fjädrar vettu på multilink bakaxeln wink Bladfjädrar och nivåreglerade stötdämpare only!

jaha visste jag inte big_smile då har man lärt sig något nytt! (Y)

Bjuuuu han!!

MR
27 Inlägg
10 juli 2008
Volvo säljer sportbladfjäder och sportnivåmater.

65 Inlägg
20 februari 2009
Lazerblue skrev:
_Jacob_ skrev:

Jopp det finns det.
Det sitter spiralfjädrar original på min.

Volvo 964 16v B204FT

bilbytarkung
196 Inlägg
20 februari 2009
B204FT skrev:
Lazerblue skrev:
_Jacob_ skrev:

Jopp det finns det.
Det sitter spiralfjädrar original på min.

ja men din är inte en 95a å uppåt heller

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB

bilbytarkung
196 Inlägg
20 februari 2009
Lazerblue skrev:
Hej!

Har precis skaffat mig en Volvo 960 95a med multilink bakaxel och nivåreglering! Kolllat runt på massa forum och hört dittan och dattan om hur man kan få ner henne på backen! Vad är det absolut billigaste och lättaste lösningen på att sänka ner den bak. Hört att man kan sätta dit 940ns stötdämpare bak men är det nått man får modda då eller passar dom rakt på! Hjulvinkeln blir ju alltid lite sne (om man inte bytar till stel axel) men inga planer på det!

bara att sätta dit 940 bakdämpare lr saab 99 framstötdämpare passar rakt av utan några större modds

sponsor:

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
20 februari 2009
anderzohn skrev:
Lazerblue skrev:
Hej!

bara att sätta dit 940 bakdämpare lr saab 99 framstötdämpare passar rakt av utan några större modds

tar man 940 dämpare och sen tvingar man ner bilen när man monterar dom så blir den dessutom lägre bak
värsta är att det säkert sliter som f-n på dämparen

det finns plats för att montera coilovers bak sen kapar man bara bort kolfiberbladfjädern smile

Kör fort så hinner inget hända...

bilbytarkung
196 Inlägg
23 februari 2009
Growe skrev:
anderzohn skrev:
Lazerblue skrev:
Hej!

tar man 940 dämpare och sen tvingar man ner bilen när man monterar dom så blir den dessutom lägre bak
värsta är att det säkert sliter som f-n på dämparen

det finns plats för att montera coilovers bak sen kapar man bara bort kolfiberbladfjädern smile

han vill ju kunna sänka bilen bak så att den blir lägre är väl ett stort plus lr??

å sen vill han ha förslag på d billigaste å d är ju inte coilovers direkt

sponsor:

Sök