3377
Sök

Tänker köpa videokamera för runt 6k... Ska ha hårddisk och HD. Vilken ska man välja?

379 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Tjenare!

Funderar på att köpa mig en ny videokamera. Runt 6k (6000) kr är jag villig att lägga ut.

Undrar om ngn kan rekommendera ngn speciell modell då jag inte riktigt vet vad man ska kolla på för egenskaper.

Vill ha en bra allround kamera med hårddisk och HD (gärna Full HD).

Tacksam för svar! smile

Mvh. Mattias

DFFL
9 020 Inlägg
22 februari 2009
maximal_boost skrev:
6k (6000)

Varför?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

379 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
maximal_boost skrev:
6k (6000)

Varför?

Varför inte?

DFFL
9 020 Inlägg
22 februari 2009
maximal_boost skrev:
FireTraXX skrev:
maximal_boost skrev:
6k (6000)

Varför?

Varför inte?

Jag tänker inte på priset, jag tänker på förkortningen och sen förklaringen av den direkt efter.
Vad var då meningen med att förkorta det?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

379 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
maximal_boost skrev:
FireTraXX skrev:

Varför?

Varför inte?

Jag tänker inte på priset, jag tänker på förkortningen och sen förklaringen av den direkt efter.
Vad var då meningen med att förkorta det?

För att vara övertydlig ^^ Lite overkill men ja... Ngn som kanske inte vet vad som menas med 6k och som då får lära sig det smile

Avstängd
168 Inlägg
23 februari 2009
Du maximal_boost ta och lugna ner dig lite nu, du spammar rätt rejält här på forumet. Akta så jag inte säger till en moderator! Du är vänlig och pm'ar mig numret till din mobil. (mobiltelefon)
Då kan jag hjälpa dig med att hitta just den kamera du söker, dessutom känner jag några brudar som gärna ställer upp på att bli filmade med en sjuttonårig grabb.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
23 februari 2009
Jag är osäker på om du får tag på en vettig HD-videokamera för 6.000kr. Möjligtvis begagnat. Annars får du säkert en som inte räcker så himla länge eller sådär...

379 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
janz0rz skrev:
Du maximal_boost ta och lugna ner dig lite nu, du spammar rätt rejält här på forumet. Akta så jag inte säger till en moderator! Du är vänlig och pm'ar mig numret till din mobil. (mobiltelefon)
Då kan jag hjälpa dig med att hitta just den kamera du söker, dessutom känner jag några brudar som gärna ställer upp på att bli filmade med en sjuttonårig grabb.

Spammar och spammar... Försöker få lite hjälp med diverse små saker. Om folk stör sig på det får jag väl söka mig till ett annat forum, men det vill jag inte. Säg till en moderator då, så kan dom väl säga om jag gör fel, så är mina "spam" trådar ett minne blott.

"dessutom känner jag några brudar som gärna ställer upp på att bli filmade med en sjuttonårig grabb."
Vad har det med min fråga att göra.? hmm

379 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Hexenhammer skrev:
Jag är osäker på om du får tag på en vettig HD-videokamera för 6.000kr. Möjligtvis begagnat. Annars får du säkert en som inte räcker så himla länge eller sådär...

Okej, tack! Man kanske ska vänta ytterliggare lite och köpa en ännu dyrare. Begagnat... Är det värt att köpa begagnat för att spara ngn tusenlapp?

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
23 februari 2009
maximal_boost skrev:
Okej, tack! Man kanske ska vänta ytterliggare lite och köpa en ännu dyrare. Begagnat... Är det värt att köpa begagnat för att spara ngn tusenlapp?

Ibland kan det vara värt att köpa begagnat. Men det beror på. HD-kamerorna är ju relativt nya, och jag gissar att utbudet på vettiga sådana inte är jättestort på begagnatsidan. Jag har ju som sagt själv kollat lite på HD-kameror. Och dom som är vettiga verkar ligga runt 10.000kr. Kan hända att dom som är billigare är okej också. Men det verkar som att dom saknar en del funktioner som jag kräver, samt att dom inte verkar ha några längre inspelningstimmar...

Men det beror ju på vad man prioriterar också.

Sök