3064
Sök

Lacka bil mattsvart, vad för klarlack?

1 418 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
har en liten fråga bara, om man ska spruta en bil mattsvart så kan man väl inte använda vanlig klarlack för då kommer den se blank ut? Finns de nå klarlack till matta färger?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

863 Inlägg
23 oktober 2007
Jo de finns nån matt klarlack smile
Tror även man kan ha vanlig blank svart med matt klarlack! smile

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

Billackerare
737 Inlägg
23 oktober 2007
Du kan göra på 2 sätt.

1. Du använder dig av en 2K mattsvart färg. Opel har en matt svart färg. Opel Rally matts svart tror jag att den heter. Den blandar du med härdare och förtunning.

2. Du använder dig av en blank svart färg och lägger matt klarlack på den. Då blir den matt svart.

Alt. 1 är billigast. Hör med en lackerar firma så kan dem säkert köpa hem lite färg åt dig.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

577 Inlägg
22 februari 2009
har samma fråga skrev en komentar i detta forum: http://lackguiden.forum24.se/lackguiden-about45.html   

men inget svar men tydligen finns matt klarlack

/Hedman

64 Inlägg
23 februari 2009
matt klarlack är densamma som blank klarlack det är bara det att man har haft i matteringsmedel iden dvs krita hur mycke bestämmer hur matt slutresultat blir .

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
23 februari 2009
Köp mattsvart i solid färg så behöver du väl ingen klarlack ?

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

1 418 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
gammal tråd och det blev 5 sprayburkar mattsvart så var förra årets vinterbil färdig pimpad

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

356 Inlägg
23 februari 2009
Youngblood skrev:
Du kan göra på 2 sätt.

1. Du använder dig av en 2K mattsvart färg. Opel har en matt svart färg. Opel Rally matts svart tror jag att den heter. Den blandar du med härdare och förtunning.

2. Du använder dig av en blank svart färg och lägger matt klarlack på den. Då blir den matt svart.

Alt. 1 är billigast. Hör med en lackerar firma så kan dem säkert köpa hem lite färg åt dig.

Alternativ nr 2 användes på min bil och det blev riktigt bra.

Sök