har en liten fråga bara, om man ska spruta en bil mattsvart så kan man väl inte använda vanlig klarlack för då kommer den se blank ut? Finns de nå klarlack till matta färger?
Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
1. Du använder dig av en 2K mattsvart färg. Opel har en matt svart färg. Opel Rally matts svart tror jag att den heter. Den blandar du med härdare och förtunning.
2. Du använder dig av en blank svart färg och lägger matt klarlack på den. Då blir den matt svart.
Alt. 1 är billigast. Hör med en lackerar firma så kan dem säkert köpa hem lite färg åt dig.
matt klarlack är densamma som blank klarlack det är bara det att man har haft i matteringsmedel iden dvs krita hur mycke bestämmer hur matt slutresultat blir .
1. Du använder dig av en 2K mattsvart färg. Opel har en matt svart färg. Opel Rally matts svart tror jag att den heter. Den blandar du med härdare och förtunning.
2. Du använder dig av en blank svart färg och lägger matt klarlack på den. Då blir den matt svart.
Alt. 1 är billigast. Hör med en lackerar firma så kan dem säkert köpa hem lite färg åt dig.
Alternativ nr 2 användes på min bil och det blev riktigt bra.