2974
Sök

Audi V8 4.2 liter i en golf 3 ?

26 Inlägg
7 maj 2008
Trådstartare
Sharky skrev:
2.7:an. Då hamnar du bättre till i effekt för registreringen och det är lätt att trimma till skillnad mot för att turbokonvertera en V8.a.

/Göran

landgren skrev:
Med vad tycks nu då? en 2,7 liters v6 biturbo på 265 (?) hk eller V8 på 4,2 liter ?

Ja smile nån mer som har nått att säga ? wink
Till exempel vilken drivlina som skulle kunna användas??!!
Senast redigerat av landgren (16 maj 2008)

60 Inlägg
24 februari 2009
Lite gammal tråd men...

Har du tänk på styrstaget?
Jag var lite inne på och bygga om min caddy med en volvo 760motor och drivlina.
styrstaget går tvärsöver den kardantunnel som finns orginal på golf så den behöver troligvis bort...
vet inte hur den sitter på Audin om det går och flytta över den.

Annars säger jag Sjukt grymt bygge! bara att köra på!!!
Senast redigerat av DJ_Andenn (24 februari 2009)

Överladdad Golf Diesel...

Mycke vill ha mer...
611 Inlägg
24 februari 2009
Fanns ju en Audi A3/S3 på blocket för några månader sen och den hade dom stoppat i en cheva smallblock i med bakhjulsdrift och bur och hela köret men utanpå så var den orginal i stort sett, lite fränare fälgar å sånt, tror den va gul om nån fler la märke till den??

Den va kylig smile

Du vill ha ner en V8 i en Golf. Folk säger att det blir trångt. Vad är problemet?? gör plats i så fall, visst kanske en del arbete men i slutändan väldigt orginellt och måste kännas bra att veta att man fixade det trots allas kommentarer. Stå på dig!!
Senast redigerat av Volvo_Perka (24 februari 2009)

//Per-Arne

1 291 Inlägg
24 februari 2009
Ja blev det något av detta projekt?
Bakvagnen borde ju vara enklast att utgå från från en 4wd golf och kanske byta ut klumpen mot något skottsäkrare men du slipper MYCKET jobb.
Fram är det bara kapa tills du har motörn där du vill och sedan bygga ny torped och tunnel.
Styrning och framvagn bör du ta från en RWD bil med styrväxeln framför axeln under motorn.

Sök