3748
Sök

Emmaboda "flygbana" riskerar att inte bli motorbana pga grannarna.!

Med lem
164 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Här behövs det bra kommentarer som stöttar de som jobbar HÅRT för att det skall kunna bli en seriös bana ..

Vi måste på något sätt visa att intresset är stort för denna banan.

Hoppa över dumma kommentarer som inte hjälper i sakfrågan .

VIKTIG LÄNK: http://www.barometern.se/nyheter/emmabo … 170620).gm

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.

1 062 Inlägg
24 februari 2009
tycker att det e j*vligt tråkigt att dem inte kan sluta jävlas med detta det handlar ju inte direkt om alla dagar i veckan hela året om utan ett par enstaka dar om sommaren!

stänger dem den så tror jag att poliserna kommer att få det ännu jobbigare med Street Racingen om dem vill ha bort det från vägarna så tycker iaf jag att det e väldigt dumt att stänga av banan

STORT CRED till dem som jobbar för att den ska få vara kvar

mvh

Team Björkeryd

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 februari 2009
Dom har redan fått "gehör" dom där jävla grannarna...

bilsport vet ju knappt vilka dagar dom kan köra superstage där uppe nu

vi har väntat besked typ sen i slutet på 08 å inga tider e bokade ännu för nån som vill köra superstage...

Med lem
164 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Det är en tråkig vändning det har tagit , det verkade ju väldigt lovande i början.

Tror inte att vi skall fokusera så mycket på "de där jävla grannarna" utan mer på de som verkligen kämpar för banan, Vi måste visa dem ett massivt stöd så att de orkar ta sig över de hinder som ligger framför dem.

Skriv en kommentar på Barometerns sida, bara för att visa stöd ..!

One Man Clan
4 287 Inlägg
24 februari 2009
Instabil skrev:
Det är en tråkig vändning det har tagit , det verkade ju väldigt lovande i början.

Tror inte att vi skall fokusera så mycket på "de där jävla grannarna" utan mer på de som verkligen kämpar för banan, Vi måste visa dem ett massivt stöd så att de orkar ta sig över de hinder som ligger framför dem.

Ska jag vara ärlig tror jag de kvittar om vi visar stöd sad

I sverige spelar de oftast ingen roll om de är 100 man mot en sur tråkig pensionär utan denna vinner i alla fall...

Forummoderator
10 576 Inlägg
24 februari 2009
Kära nån, alltså det ligger ju mitt i skogen, det måste ju dämpa riktigt bra åt alla håll?!

köp ut grannen som gnäller typ... känns som enda lösningen om man skall få till något alls i Sverige

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Med lem
164 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Xuri skrev:
Instabil skrev:

Ska jag vara ärlig tror jag de kvittar om vi visar stöd sad

I sverige spelar de oftast ingen roll om de är 100 man mot en sur tråkig pensionär utan denna vinner i alla fall...

Det viktiga är att de som kämpar känner att de har folk med sig . om det gör skillnad eller inte kan jag inte svara på.

145 Inlägg
24 februari 2009
Jag är inte så insatt i frågan men i det stora hela tycker jag att det verkar självklart att man skall bygga ut utbudet för "motorverksamhet" i syfte att, som någon nämnde tidigare, få bort den olagliga streetracingen.

Men jag tycker att man måste också ha en förståelse för "de på andra sidan". Dom har förmodligen inget motorintresse och vill kunna njuta av lugnet. Tro fan att dom inte vill ha en utökad verksamhet där. Det hade inte jag heller velat om jag inte var intresserad av bilar m.m.

Jag tror att man måste föra en dialog MED dom istället för MOT dom om man skall ha en chans att lyckas.

My two cents...
Senast redigerat av JonB (24 februari 2009)

"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."

ElectroRaggare
885 Inlägg
24 februari 2009
Trött blir man.  Samma sak med den industri jag jobbar på nu.
Den har funnits här i snart 60 år, och endå flyttar det hit folk inärheten, på egen fri vilja för att sedan klaga på bullernivån!

Det är likadant överallt.  Jag hatar grannar av alla dess slag.

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

Med lem
164 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
JonB skrev:
Jag är inte så insatt i frågan men i det stora hela tycker jag att det verkar självklart att man skall bygga ut utbudet för "motorverksamhet" i syfte att, som någon nämnde tidigare, få bort den olagliga streetracingen.

Men jag tycker att man måste också ha en förståelse för "de på andra sidan". Dom har förmodligen inget motorintresse och vill kunna njuta av lugnet. Tro fan att dom inte vill ha en utökad verksamhet där. Det hade inte jag heller velat om jag inte var intresserad av bilar m.m.

Jag tror att man måste föra en dialog MED dom istället för MOT dom om man skall ha en chans att lyckas.

My two cents...

Naturligtvis är dialog att föredra i detta läget , efter lite googlande så verkar man ha använt silkesvantar redan : http://www.barometern.se/nyheter/emmabo … 667775).gm och http://www.barometern.se/nyheter/emmabo … 956123).gm

145 Inlägg
24 februari 2009
Ja, det är ju trist att läsa. Även de måste ha förståelse för era/våra önskningar...

"Jaguar är en dröm man bara äger en gång..."

Med lem
164 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Kollar på artikeln och ser att det är iaf 29 st som uttrycker sitt missnöje över att bana kanske går omintet

1 072 Inlägg
25 februari 2009
Precis samma sak med mantorp park, det flyttar in nytt folk som bygger nya miljon villor precis brevid E4án. Men det är inte motorvägen som är problemet utan motorbanan på andra sidan som stör. Få event går sent på kvällen som ex veidec när de kör sina monstermaskiner. Kanske ett par helger om året, det är livsavgörande för nyinflyttade.

Sök