Hej. har just nu bytt ut original högtalare i min 850 och har 5,25or i framdörrar och 6x9or i hatthyllan. Även dubbla 10"basar i baken, men bara basarna som drivs av steg än så länge. Har ett kabelkitt på 16mm2 ström o jord till steget och har ingen lust att dra nya grövre kablar, desssutom går det inte att ansluta nå grövre till monosteget. Men vill veta vad för steg för max två tusen som jag kan ha till framsystem o 6x9orna. är mtx thunder 5,25or 100wmax/60rms och boston aucustics 6x9or200wmax/90 rms. Mvh
Kabkelkit kommer du åka på att byta om du ska ha ett steg till.
Sen är ju en bra fråga vad du tänkt lägga i pengar på ett nytt steg.
står ju att det får kosta typ 2000kr.
Vad du ska ha för steg är svårt att säga, finns en hel del att välja på, det ja vet med säkerhet är att du måste byta strömkabeln till 32mm2 minst, dvs det dubbla av det du har idag, helst lite mer.
I'd rather die like a man, than live like a coward
Okej. men det går inte att dela upp den kabeln jag har dragen nu med nåt ett block eller så, till ytterliga 16mm2ström/jord till det andra steget? eller blir det för dålig tillförsel då? Men ett steg som kan driva fyra högtalare med specen ovan på ett bra vis för 2000, kanske inte spelar så stor roll vad man väljer när man pratar den prisklassen... Är det bättre att köpa en annan stereo med fler lågnivå utg än att dela upp strömmen till två steg?
Okej. men det går inte att dela upp den kabeln jag har dragen nu med nåt ett block eller så, till ytterliga 16mm2ström/jord till det andra steget? eller blir det för dålig tillförsel då? Men ett steg som kan driva fyra högtalare med specen ovan på ett bra vis för 2000, kanske inte spelar så stor roll vad man väljer när man pratar den prisklassen... Är det bättre att köpa en annan stereo med fler lågnivå utg än att dela upp strömmen till två steg?
det blir för klent iaf. Byt till 32mm kabel och dela den sen till 2x16mm med ett fördelningsblock. Vad har du för stereo då?
denna har jag idag http://www.jvc.se/ts2.php?id=KD-G632E&a … oduct-tabs (KD-G632) tycker att den driver framsystem o 6x9orna på ett bra sätt men har inte hört ett enda framsystem som drivs av steg i hela mitt liv, så har inget att gämföra med:P Men enligt alla kunniga här blir det en jävla skillnad med steg! Om jag nu byter till te x 32mm ström kan jag ändå ha 16mm jord eller ska den vara grövre då med?
jorden ska helst vara lite grövre... Du behöver även en stereo med fler lågnivåutgångar...Det blir en del arbete och pengar men jag tycker absolut att du ska satsa på det, skillnaden blir stor:)
ja just ja.. måste ju ha dubbla lågnivå:P Då kommer vi till nästa fråga, kolla på blekingebilradio.se där dom hade massor av bra hh till olika priser. B la. en mutant med tre lågnivå på 4 volt st, kan det vara nåt bra? eller kan någon ge mig ett tips på nåt annat... gärna därifrån för max 1500:)
denna har jag idag http://www.jvc.se/ts2.php?id=KD-G632E&a … oduct-tabs (KD-G632) tycker att den driver framsystem o 6x9orna på ett bra sätt men har inte hört ett enda framsystem som drivs av steg i hela mitt liv, så har inget att gämföra med:P Men enligt alla kunniga här blir det en jävla skillnad med steg! Om jag nu byter till te x 32mm ström kan jag ändå ha 16mm jord eller ska den vara grövre då med?
man ska alltid ha lika grov + som -. grundellära sen behöver du inte ta bort den 16mm kabeln du har där du kan även dra en till, men det är bättre att byta till 32kvadrat.
annan hu med minst 2 lågnivå behöver du oxå, alt hög till lågnivå omvandlare, men dom fungerar oftast inte optimalt och är lite bökigt att få att låta rätt.
angående skillnaden mellan att köra högtalarna på hu och steg är skillnaden som dag och natt.
Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!