Hejsan, tänkte byta gummipackningarna i koppen längst ner på växelspaken när jag ändå rivit annat där. men min undran innan jag gör det är ifall jag måste ta bort växelspaksknoppen och allt för att byta den, den sitter väl fastlimmad?
Visar en bild från www.rsport.se för att visa vilken jag menar, vill gärna veta på förhand hur jag går tillväga då jag står ute i minusgrader med detta.
Den undre kan ju inte vara svår att byta, men den mot växelspaksknoppen..
Man knäpper loss backspärren strax under knoppen (insidan), sen knackar man ut rörstiftet i botten på den kromade biten. Sen lirkar man av själva spaken, sitter i gummi så det kan gå lite trögt. Kvar kommer det bara att vara den nedre biten av spärren (bara att dra av) och sedan kommer man åt dämpgummi och kulskål. Tips! Håll koll på kablarna så dom följer med upp och inte hakar fast nånstans.
man ser ganska lätt vart sprinten sitter för att dela ett tips är att kolla att kablarna är 100% oskadade annars byt dom direkt så slipper du hålla på och krångla med dom i framtiden