3450
Sök

Finns de sportluftfilter som inte behöver dränkas in i olja..

197 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
#1
Hej

Undrar om de finns sportluftfilter som inte behöver behandlas med olja, som verkar påverka lmm.

Eller om de finns konisk/öppen filter som filtrerar lika bra som org.

Om de e nogån som vet??


757 Inlägg
1 maj 2007
#2
Bmc har torra filter

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
1 maj 2007
#3
http://www.streetside.se/

Säljer torra filter

Lev livet, det kan ta slut fort

197 Inlägg
1 maj 2007
Trådstartare
#4
Vad tror ni om sånna lufftfilter, torra.
Tillsammans med bsr avskärmningsplåt.

???????????????????


Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
1 maj 2007
#5
en fråga.. inte har ja dränkt in mitt sportluftfilter i nå olja.. ska man göra d??

har ett Simota Carbon air filter..

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

197 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
#6
Dem flesta sportluftfilter måste väl behandlas med olja efter rengöring tex.
Och de verkar inte vara så bra.

Därför undrar jag om man kan hitta andralösningar


SSS -12
3 217 Inlägg
2 maj 2007
#7
H.T skrev:
Dem flesta sportluftfilter måste väl behandlas med olja efter rengöring tex.
Och de verkar inte vara så bra.

Därför undrar jag om man kan hitta andralösningar

K&N är ett av dessa filter... Såvida jag vet så är K&N världsledande när det gäller luftrening, iallafall ett av de mest kända och mest använda!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

197 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
#8
Vad tror ni om torra sportluftfilter. Filtrerar dem tillräckligt bra tro.................



http://www.streetside.se/


1 723 Inlägg
2 maj 2007
#9
Machin skrev:
en fråga.. inte har ja dränkt in mitt sportluftfilter i nå olja.. ska man göra d??

har ett Simota Carbon air filter..

ja du ska dränka det. om du vill pajja LMM. Om man istället följer instruktionerna så dränker man inte filtret utan sprayar måttligt med olja efter rengöring och torkar av det noggrant så slipper man pajja LMM.

Problemet med trasiga LMM ligger mer i (min egen gissning) billiga skitfilter för 149:- och slarvig rengöring. Bra kvalitet och ett kännt märke (K&N, BMC, Simota osv) lönar sig.

Det finns säkert ett rengöringskit till ditt filter. Har du kollat på deras hemsida vads om gäller för just ditt filter?

6 Inlägg
23 juni 2007
#10
Har ett Simota 360 Urethane filter. Hur vet jag om det är ett sk. torrt filter? Filtret är mer som ett "stål" filter än ett bomulls.

Stabil som fan
304 Inlägg
2 mars 2009
#11
Tjena! Har köpt ett sportluft filter idag, Ett insatsfilter ifrån pipercross, Tänkte barakika en gång försäkerhetsskull, BEhöver man behandla det luftfiltret innan andvändning även om det är nytt? Mvh.


Fordonstekniker
1 740 Inlägg
2 mars 2009
#12
http://www.misab.se/

Lägger upp en till sida som säljer torra filter.
Senast redigerat av darkwizard (2 mars 2009)

Lev livet, det kan ta slut fort

Stabil som fan
304 Inlägg
2 mars 2009
#13
sad Jag ville med ha ett svar:P


WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
2 mars 2009
#14
Hejsan mina vänner i garaget.!
Jag använder mig av K&N panelfilter (2 st)
Jag har alltid ett tvättat och klart på hyllan..
Mitt tips lyder:
- Tvätta det noga,blås av "gojset", olja in,ställ det till sidan och låt torka 5 dagar innan man sätter tillbaka det.
Funkar fint för mig,kan vara till användning för er.
Lycka till.
Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

Stabil som fan
304 Inlägg
2 mars 2009
#15
MEn borde jag olja in ett HELT nytt pipercross filter med? Det borde man ju bara kunna slänga i tycker jag?


5 710 Inlägg
3 mars 2009
#16
H.T skrev:
Eller om de finns konisk/öppen filter som filtrerar lika bra som org.

http://www.garaget.org/?car=1744&image=29597
Samma material som original fast större filteryta.
Flödar luft till 600 hästar.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............


Sök