3734
Sök

2x12" eller detta baskitt?

134 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
Har kollat lite på ett baskitt och ett par högtalare jag kan tänka mig o köpa. Nu undrar jag vilket som ger mest effekt+ bäst "dunk".  2x http://www.ljudia.com/Product/Product.aspx?id=78210 med detta slutsteg http://www.nardik.se/billjud/magnat/slu … l4ltd.html.

Eller detta baskitt från MDS http://www.mds.se/?artnr=PKT1400FZR

som sagt, vilket ger mest "dunk" för pengarna? att köpa separata högtalare och slutsteg kostar lite mer än baskittet (2999:- mot 3150:-).  Vad ska jag satsa på?

573 Inlägg
2 mars 2009
skulle gissa på MDS paketet, men att tänka på är att FZR basen är hård som satan, och den spelar inte massa djupbas, mer utav en metalbas, riktigt fin pjäs big_smile

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

730 Inlägg
2 mars 2009
Skulle ha köpt något annat om ja hade varit dig, men hade jag varit tvungen hade ja tagit mds paketet.

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

134 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
vad menar du med det? är det dåligt? har begränsad budget på ungerfär 3000 kr (ingen egen inkomst), för både högtalare och slutsteg.

735 Inlägg
3 mars 2009
Om du har en budget på 3000, så tycker jag att du ska kolla på begangnat eller demo-produkter. Men är det så att du måste ha nya grejer så kanske en Carpower BLACKBASS-12 och ett Carpower HPB-604 är något.

Steget.
http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=379
Basen.
http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=335

Bara ett förslag, har inte lyssnat på de här produkterna.

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

tokfrans
982 Inlägg
3 mars 2009
Miramithe skrev:
skulle gissa på MDS paketet, men att tänka på är att FZR basen är hård som satan, och den spelar inte massa djupbas, mer utav en metalbas, riktigt fin pjäs big_smile

så du menar att en bas som äör hård i upphängning osv inte kan spela djupbas? smile

329 Inlägg
3 mars 2009
k1mm0 skrev:
Miramithe skrev:

så du menar att en bas som äör hård i upphängning osv inte kan spela djupbas? smile

då måste man ha för lite effekt eller vad säger du kimmo....

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

573 Inlägg
3 mars 2009
k1mm0 skrev:
Miramithe skrev:

man kan spela djupbas med en hård högtalare, men just den spelar inte djupbas

tokfrans
982 Inlägg
3 mars 2009
*edit*
Senast redigerat av k1mm0 (3 mars 2009)

573 Inlägg
3 mars 2009
Herr Nilsson skrev:
k1mm0 skrev:
Miramithe skrev:

då måste man ha för lite effekt eller vad säger du kimmo....

nope, har testat med tillräckligt med kräm, basen beter sig bara inte djupbasaktigt.
Riktigt fin bas dock, men inte för djupbas. basar är ju så olika. ja du borde ju veta föresten...

tokfrans
982 Inlägg
573 Inlägg
3 mars 2009
k1mm0 skrev:
då har du fel låda

nope rekommenderad storlek från MDS. Uträknat så de ska vara rätt, bara de att basen inte betersig så. den spelar mer attack, inte så djupt. finns flera basar som gör så¨.

tokfrans
982 Inlägg
3 mars 2009
och du har självklart BARA testat denna lådan från MDS?

de råkar itne vara så att den lådan är lite högt avstämd??

för jag kan nästan sätta mina kallingar på att den basen kan spela djupbas och inte bara "attack" och den mesta attacken ska la ändå komma ifrån framsystemet?

Supraman
2 300 Inlägg
3 mars 2009
MDS om man ska välja mellan grejerna.
MDS e inte så dåligt som man kan tro längre men jag kör inte med det.

Men kan va värt att kollla på beg.

Sen så e det lådans avstämmning som mkt bestämmer vad för bas du får ut.
Men det finns lite karaktäristik i basar med men inte som i framsystem.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

573 Inlägg
3 mars 2009
k1mm0 skrev:

för jag kan nästan sätta mina kallingar på att den basen kan spela djupbas och inte bara "attack" och den mesta attacken ska la ändå komma ifrån framsystemet?

testa får du se den är avstämd på 39hz, mätt på den oxå. men de är så dom beter sig. lyssna på dom någon gång. riktigt fint ljud om du lyssnar på metal.

Gladen Audio
2 388 Inlägg
4 mars 2009
Miramithe skrev:
testa får du se den är avstämd på 39hz, mätt på den oxå. men de är så dom beter sig. lyssna på dom någon gång. riktigt fint ljud om du lyssnar på metal.

Hoppas du inte ger den basen nån överdriven effekt om du underavstämt lådan.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

16 197 Inlägg
4 mars 2009
k1mm0 skrev:

kan säga att FZR basen spelar inte mycke till djupbas.. den har ett Fs på 45 hz.. attack finns den en massa men inget djup..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gladen Audio
2 388 Inlägg
4 mars 2009
evilaudio skrev:
k1mm0 skrev:

kan säga att FZR basen spelar inte mycke till djupbas.. den har ett Fs på 45 hz.. attack finns den en massa men inget djup..

Ja det såg jag med och det lär inte va mkt till basande, inte hört den själv. därför jag va skeptisk till den lådan med 39hz avstämning....

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Sök