3330
Sök

Min 855 t5 t-gul har blivit stulen.

Teddan
2 495 Inlägg
30 december 2008
Trådstartare
LazerHawke skrev:
r-ted skrev:
LazerHawke skrev:
T-red

lite OT nu men vad lever du på? tycker du kirrar bilar titt som tätt och det är inga billiga bilar du haft på sistone?

Jag äger en konsult firma i Oslo.
innan det så var jag ansälld som projektledare/chef på en större ventilations firma i Oslo.

Så jag klarar mig utmärkt på det lol

då är "t-gulen" en fis i rymden wink

ja men den var fortfarande min och betald för mina pengar.

mina pengar har samma köpkraft som alla andras, alltså är mina pengar lika mycket värda som dina wink

men det kan tolkas som en fis i rymden , jag lägger inte heller någon större tankeverksamhet på att
den är borta.
var sur dom första dagarna nu sktier jag i det.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

1 268 Inlägg
30 december 2008
r-ted skrev:
LazerHawke skrev:
r-ted skrev:

Jag äger en konsult firma i Oslo.
innan det så var jag ansälld som projektledare/chef på en större ventilations firma i Oslo.

Så jag klarar mig utmärkt på det lol

då är "t-gulen" en fis i rymden wink

ja men den var fortfarande min och betald för mina pengar.

mina pengar har samma köpkraft som alla andras, alltså är mina pengar lika mycket värda som dina wink

men det kan tolkas som en fis i rymden , jag lägger inte heller någon större tankeverksamhet på att
den är borta.
var sur dom första dagarna nu sktier jag i det.

se det som så att när dom inser att det inte är en äkta T-gul dom fått fatt så blir dom besvikna wink

Fattig student
1 282 Inlägg
30 december 2008
Hoppas att du får tillbaka den.. det handlar inte alltid om pengar utan lite av en princip.. Eller? så har det varit för mig när man blivit av med prylar..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

164 Inlägg
18 januari 2009
jag hade fan gått under om min supra hade blivit stulen..... hade mera vart som å få in rymden i en fis  smile puss kram... haha

Teddan
2 495 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
jag har inte hört något än.

men jag fick brev från FB att om inte fordonet påträffats innan den 1 februari så skall jag höra av
mig till dom för reglering av skadan.

så vi får se, magkänslan säger att man kommer göra en stor förlust affär

Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
18 januari 2009
Du får visa upp bilder på den hur den såg ut när den försvann ! Sen ska du vara stenhård och inte pruta en krona på det belopp du vill ha ! En tjej kompis fick ut 14t för en gammal Ford Taunus fast dom då var värd kanske 7t bara för att hon hade bilder på hur den såg med fälgar och allt . Sen har jag hört att flera försäkringsbolag ger skambud först och om man inte ger sig så kan man få ut betydligt mer än deras första bud . Så ladda upp med bilder och kvitton och ge dom vad dom tål .

Schipperke rules !

Teddan
2 495 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Schipperke-owner skrev:
Du får visa upp bilder på den hur den såg ut när den försvann ! Sen ska du vara stenhård och inte pruta en krona på det belopp du vill ha ! En tjej kompis fick ut 14t för en gammal Ford Taunus fast dom då var värd kanske 7t bara för att hon hade bilder på hur den såg med fälgar och allt . Sen har jag hört att flera försäkringsbolag ger skambud först och om man inte ger sig så kan man få ut betydligt mer än deras första bud . Så ladda upp med bilder och kvitton och ge dom vad dom tål .

Jag har redan skickat kvitton och bilder på hela processen hos lackeraren.
Skickade med några efter bilder på hur resultat blev, så får vi se vad dom säger när jag tar kontakt

369 Inlägg
18 januari 2009
tråkigt att höra, hoppas du får tillbaka bilen i bra skick eller i alla fall bra med pengar för den

Avant för varje slant.

IT-Tekniker
161 Inlägg
18 januari 2009
Men fan, den kan ju inte bara försvinna....
trist...  verkligen...

Farsan hade en Volvo 240 Turbo på åttiotalet...  häftig bil på den tiden... den blev stulen en natt, samma dag vi kom hem från 14 dagar i dalarna (bodde i göteborg då), efter en vecka hittades den i ett p-hus inne i centrala stan...  dom hade kört stoll ute i skogen med den, det syntes tydligt, lerig som fan ochgranbarr lite överallt...  bilen lämnades in för repation av skadorna och 2 nätter efter den kom tillbaks så gick larmet (nymonterat efter stölden) då hade antagligen samma personer varit där igen och försökt sno den..  dom hade försökt öppna den på samma sätt som tidigare...  :-(   då tröttnade farsgubben och sålde bilen...

En kul grej med den bilen var att den var krigsplacerad, skulle leveraras till landvetter i händelse av krig :-)

1 497 Inlägg
4 mars 2009
Hur går det?

Teddan
2 495 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
jag fick ut ersättning efter mycket om och men .

1 798 Inlägg
5 mars 2009
fick du tillbaka vad du lagt ut eller blev de mkt back

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Teddan
2 495 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
fredde85 skrev:
fick du tillbaka vad du lagt ut eller blev de mkt back

det gick inte ihop sig direkt .