Hej, Jag har precis köpt en Volvo V70 2.4T från -01. Är jättenöjd med bilen förutom att jag inte verkar ha någon el till höger framdörr... Elhissen, spelgeln och centrallåset fungerar inte på den sidan. Är detta ngt som någon stött på tidigare eller? Kan det vara så enkelt att en kontakt trillat ur eller kan det vara så illa att t.ex. en databox pajjat?? Tacksam för svar.
Skulle kunna tänka mig att det är modulen som sitter i förardörren, dela den klumpen där styrningen till elhissar, c-lås osv sitter i. den styr det mesta av elen till framdörrarna
Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
Är det mkt krångel med clips som pajja osv i V70´ns dörrpaneler... Vet ju hur det varit ibland när man plockat isär dörrar. Det blir ju aldrig som förr igen!! Får kolla om dessa tipsen hjälper, tackar!!
Hej igen... Jag har åtgärdat allt nu. Det var jädrit enkelt att lösa mina problem!! Det var bara att "nolla" datorn i bilden... 1: Koppla loss minuspolen i 5 minuter. 2: Vrid på tändningen till läge 2. 3: Koppla på minuspolen igen.
KLART!! Kändes skönt att detta enkla löste problemet, kostar ju inget då!!!
Men tack för förslagen, kunde säkert lika gärna vart det som var fel. Men det är bäst att prova detta först om man får samma problem som mig...