3493
Sök

Fråga: Polisen tog körkortet

3 059 Inlägg
7 mars 2009
Du får ansöka om ett nytt lämplighetsintyg också.
Även om det du har fortfarande är giltigt kommer detta att ryka fett på samma gång då du anses olämplig i trafiken. (annars hade dom inte tagit kortet)
Såg att nån undra över detta tidigare..

dARKiE
5 031 Inlägg
7 mars 2009
sir_daniel skrev:
samt halkbana inte att glömma....

behöver man inte göra om.

Har själv varit i samma sits för 4år sen.

Körde i 91 på 50 väg.

Fick spärrtid på 6månader som skrevs ner till 3månader efter jobbet skrivet brev till länstyrelsen.
Gjorde om teorin och körde upp direkt när tider fanns och spärrtiden var över.

många som gissar här ser jag..
/mvh skog
Senast redigerat av Darkie (7 mars 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 723 Inlägg
7 mars 2009
Vänta lite nu... så ni menar att han måste ta om det?

Kan inte en person till skriva det? Har lite svårt att fatta....

big_smile

90 Inlägg
8 mars 2009
Troligtvis så blir det spärrtid i 2 månader och sedan måste du göra om Teori och Uppkörning.

Har du en JÄVLA tur och du hittar på ett jävla bra brev till länsstyrelsen så kan det blir varning.

Hur tog dom dig? Med laser?

Erkände du på plats?

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 mars 2009
falloutboy skrev:

big_smile

Nej. det stämmer inte alls. Jag är helt säker på motsatsen. Och som alla vet så är åsikter och vilda gissningar att föredra framför fakta.

Om hastighetsöverträdandet sker i samband med uppmätt hastighet av 133 till 135km/h träder en annan paragraf in som säger att polischefen är skyldig att lämna tillbaka kortet på silverfat och bjuda på tårta om den drabbade gråtit ut i ett forum inom skälig tid för brottet...

Om man inte lyckas gråta ut inom skälig tid så levereras kortet åter i rekommenderat brev och tårtan uteblir. Handlar det om hutlöst lång tid så får fortköraren själv lösa ut kortet och betala portot samt skicka polischefen en tårta eller tackkort beroende på tårtans sort och gräddens kvalité samt rådande temperaturer och väderlek. Vid osäkerhet finns det tabeller på www.polisen.se. Skickas både tårta och tackkort ses det som muta och ärendet återgår till sitt ursprungliga läge utan rätt till överklagandet.

roll

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

5 198 Inlägg
8 mars 2009
Martin 9-3 skrev:
falloutboy skrev:

big_smile

Nej. det stämmer inte alls. Jag är helt säker på motsatsen. Och som alla vet så är åsikter och vilda gissningar att föredra framför fakta.

Om hastighetsöverträdandet sker i samband med uppmätt hastighet av 133 till 135km/h träder en annan paragraf in som säger att polischefen är skyldig att lämna tillbaka kortet på silverfat och bjuda på tårta om den drabbade gråtit ut i ett forum inom skälig tid för brottet...

Om man inte lyckas gråta ut inom skälig tid så levereras kortet åter i rekommenderat brev och tårtan uteblir. Handlar det om hutlöst lång tid så får fortköraren själv lösa ut kortet och betala portot samt skicka polischefen en tårta eller tackkort beroende på tårtans sort och gräddens kvalité samt rådande temperaturer och väderlek. Vid osäkerhet finns det tabeller på www.polisen.se. Skickas både tårta och tackkort ses det som muta och ärendet återgår till sitt ursprungliga läge utan rätt till överklagandet.

roll

Men får inte JAG tårta,,,, bara ändå liksom...

5 198 Inlägg
8 mars 2009
sir_daniel skrev:
samt halkbana inte att glömma....

Nya regler från 1 april... riskutbildning 2 steg.. ska man köra upp så ska man göra det före

90 Inlägg
8 mars 2009
Har man nyligen tagit körkort behöver man inte göra halkkörningen igen.

Byggare Behm
562 Inlägg
8 mars 2009
Ha ha säger jag bara,  du har just slängt bort 10 k + en massa tid.. och det var jkla nödvändigt eller ?
Har man nyligen klarat teorin så ska man veta VARFÖR hastigheterna ska respekteras och visa hänsyn!

Vore jag du så skulle jag skämmas så mycket att jag absolut inte skulle skriva ett ord om detta på forumet.
Men en snabb koll visar att det är många fler här som gjort samma misstag och nästan skryter om det , då ska man fan inte ha ett körkort.
Heja snuten !

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

Magister Mundi Sum
177 Inlägg
8 mars 2009
1 ½ månad o blir tagen för fortkörning.......

vad var det som du missade under hela din utbildning ??

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)

Crusty69
8 mars 2009
Det enda positiva är att du får köra halkbana igen, det är ju förbannat kul smile Men annars, beklagar

Sök