2292
Sök

Volvo s70 t5, hackar när laddtrycket kommer

44 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
#1
Hej


Fick ett problem med bilen igår, jag körde på 3:ans växel och tröck ner gasen i botten, när turbon började ladda så röck bilen (precis som bensinen började ta slut på en moped) enda vägen till varvstoppet, testade även att köra fullt på 2:ans växel, då hackade bilen precis likadant, och efter jag växlat så började motorelektronik lampan lysa.

Någon som har varit med om något liknande å vet vad felet är? eller är det bara ringa till verkstaden så dom får åtgärda det?


299 Inlägg
26 februari 2009
#2
skulle tippa på massemätarn min bettede sig precis så när den pajja.......


1 878 Inlägg
26 februari 2009
#3
kolla gasspjällets slang då den brukar fara illa utav laddtryck. den slangen som förgrenar sig upp till tomgångsmotorn. och eventuellt titta på felkoderna. gå över alla tänddelar så dem är okej. också


Hellre 40 roliga år än 80 tråkiga
31 Inlägg
26 februari 2009
#4
Hade en polare som hade precis samma fel fast på en 940..  Det var soppapumpen.


4 586 Inlägg
26 februari 2009
#5
låter alla gånger som soppapumpen eller dårligt filter i bästa fall. Kolla även tändstiften och byt dom på samma gång


Audis in Scandinavia
1 342 Inlägg
26 februari 2009
#6
Låter som ett mysterium för Mc-Gyver

Audis in Scandinavia Crew

8 250 Inlägg
26 februari 2009
#7
Soppafilter, stift, kablar, rotor, fördelarlock och tändspole är väl listan på det som ska misstänkas i första hand.

Kikade nyligen på en bekants som höll på å röck under lasstryck, i det fallet va det en kombination av tändkablarna va gamla ch i behov av byte och att vevhusventilationen va igensatt.


86 Inlägg
26 februari 2009
#8
Är laddtrycket höjt? funkar wastegate ventilen?
Min polare hade det problemet en gång. och då var det en kille som hade mixtrat med laddet, så bilen spikade!

MVH/Martin


44 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
#9
Tack för alla svar.

Är förmodligen tändkablarna som har gjort sitt.
Har reparationspapper från verkstad som jag fick av förra ägaren, att tändkablarna va dåliga och behöver bytas ut


Servicetekniker
235 Inlägg
26 februari 2009
#10
Kolla om du kan se om det har varigt överslag från en tändkaben mot tändstiftsbrunnen. kan se om det är lite svart och bränmärke på tändkablen.

mvh ralle

Team Chevy740

1 313 Inlägg
27 februari 2009
#11
Kolla slangen under till intercoolern så inte slangklämman har rostat av! det felet har jag varit med om

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Bilar, datorer och hundar
187 Inlägg
27 februari 2009
#12
börja med stiften, brukar balla ur om det är orginalstift och man laddar på lite. Orkar inte få fram en ren gnista vid laddtryck. testa att byta till hårdare diton.


13 Inlägg
6 mars 2009
#13
Om problemet inträffar vid 3000 och uppåt så är det tändsystemet som inte hänger med.


5 Inlägg
8 mars 2009
#14
kolla vad det är för felkod kanske kan vara felkod för laddtrycks reglering som jag hade då kan det bero på turbon vara lossa slangen och kolla till ic

44 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
#15
Har glömt av att skriva, men dagen efter jag fick det problemet så var jag ute och körde, då gick bilen precis som den ska göra, helt konstigt.


Men nu är tändstiften å tändkablarna utbytta.


43 Inlägg
8 mars 2009
#16
kolla spridarna så de inte är igensatta



Sök