3827
Sök

Sätta grundladdtryck med effektmotstånd v40 2.0t

244 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
#1
Jag har för mig att detta ska gå. Men var ska man sätta motståndet och vad ska det vara för motstånd?

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 mars 2009
#2
Vad är du ute efter? Att låta bilen gå på grundladd utan att motorlampan tänds?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

244 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
#3
Tänds motorlampan om man kör på grundladd?

EDIT: Kan tillägga att den chippad, steg 1. Har för mig att jag hittade en guide någonstans hur man satte grundladd med hjälp av ett effektmotstånd någonstans...
Senast redigerat av jao_joo (8 mars 2009)

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

1 833 Inlägg
8 mars 2009
#4
Du sätter motståndet i Magnetventilen. Finns en guide på X40nordic, om du är medlem där.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

244 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
#5
Det kanske var där jag såg guiden. Men jag tror mitt medlemsskap gick ut för en månad sen ungefär.

Var sitter magnetventilen då? Är inte allt för high på motorer men det kanske jag inte behöver säga?

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

244 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
#6
ingen som har svar?

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 mars 2009
#7
Squadron skrev:
Du sätter motståndet i Magnetventilen.

Nej det gör man inte

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 mars 2009
#8
jao_joo skrev:
ingen som har svar?

Du måste ju tala om vad du är ute efter innan jag kan svara hur du skall lösa det.

det finns olika motiv:

*vill kontrollera grundladdet
*vill ha två effektlägen
*skall besiktiga och vill sänka effekten

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

244 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
#9
aha okaj. jag skulle besiktat men det gick bra ändå smile

Tack för hjälpen smile

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 mars 2009
#10
jao_joo skrev:
aha okaj. jag skulle besiktat men det gick bra ändå smile

Tack för hjälpen smile

Det är ju omöjligt för dem att veta om det är 165 eller 200hk i bilen på besiktningen så den biten är lugn. snarare att de tittar så man inte ryckt ur kontakten till magnetventilen :p

min 2.0t har 450hk och rullar genom wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-


Sök