2537
Sök

Problem att komma online på mitt haltech.

240 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Hej är så att jag har ett haltech E6X funkade fint att komma online på det just när jag köpt det och när jag var hos autotech å dom mappade.

men när jag prövar nu kommer bara upp en ruta där det står "Unable to go online. Please check com connection and reset ECU."

Har brutit strömmen till haltechet å prövat men inget har funkat, har testat olika comportar och nu även prövat två olika datorer men samma felmeddelande kommer upp på båda.

men stötte även på problem med min trigger där nu och har förhoppningsvis fått ordning på dom problemen men behöver komma online för att se att jag får en stadig rpm signal.

så finns det någon som kan ha en aning om var problemt kan ligga?

// Tobbe

79 Inlägg
1 mars 2009
Har du ställt in rätt comport i programmet? Kör du med en usb adapter? Vissa kan ställa till det. Du får ställa in den som com 1 eller 2och sen samma i programmet så ska det funka hur bra som helst. Har du rätt programvara föresten?

I rather push a Ford than drive a BMW
Skogen Racing TEAM - Gävle

240 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Har comport 1 i datorn och 1 i programet. Har prövat med usb adapter och en annan äldre dator med kabeln rakt i.

ja på den ena datorn är halwin inlagt från skivan som följde med haltechet.
På den äldre har ja laddat ner programet från haltech´s hemsida och bägge är version 1.26

Det konstiga är ju att det aldrig vart problem att komma online förut, så vet inte vad som kan ha hänt riktigt.

240 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
ingen mer av nästan 100000 som kör e6x? skriv gärna vad ni har för inställningar!

knepigaste är att jag kunnat komma online förut så någon datakunnig person som har någon teori?

9 Inlägg
8 mars 2009
det skulle inte kunna vara så att dem som mappade åt dig sisst  hade någon annan typ av firmware  eller så har du kanske något brott i online kabeln som går in i haltech härvan  , sen skulle jag kontakta mapparna du va hos åka dit  och förklara för dem vad som hänt  Haltech är ju annars skott säkra grejer  har aldrig själv haft trassel med alla dem Haltech jag plockat med under åren.

Vortech T-trim

240 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
Har skickats in på lagning då scott på haltech trodde de var com chippet för dom skulle tydligen va känsliga på E6X.

Firmware vad är det då? förstår att de är någon inställning i datorn, har talat med per på autotech efter detta och han kunde inte komma på någon sådan anledning att jag inte skulle kunna komma online.

Har mätt på den lösa kabeln å den är det inga avbrott i och varför det skulle bli det i den kabeln som sitter i härvan och går till kontaktstycket kan ja inte komma på men ska mäta den med för säkerhets skull.
Senast redigerat av VOLVO142TIC (9 mars 2009)

9 Inlägg
9 mars 2009
det va mer en tanke för att eliminera en ev  fel källa som jag tänkte på kabeln . firmware är program som tillsammans med mjukvaran i systemet  jobbar ihop med och har en del uppdateringar o s v   lite lång sökt men dock ennu en grej att sortera bort tänkte jag då  .men Haltech scott är duktig  har jag fått kännsla av  han brukar vara väldigt tillmötesgående  och så tror jag det löses med ditt Haltech , då är säkert nått vajsing där som han trodde .  kör hårt .

Vortech T-trim

Sök