3225
Sök

Bromsproblem GTI mk3

517 Inlägg
11 juni 2006
Trådstartare
Har lyckats få problem med mitt bromssystem.. körde hem i torsdags från jobb.. solen hade stått på hela dagen.. kör 200 m och bromsar nätt inför en sväng.. abs:en går in.. tänkte va f'n?! kör vidare lite o trampar igen för att testa.. nu är bromspedalen helt svampig.. tänkte oljeläkage.. in på statoil o kolla. ingenting.. kör hem väldigt försiktigt med svampig pedal.. Pallade upp bilen igår o började lufta.. blev lite bättre men pedalen är fortfarande svampig och jag kan inte se att det kommer ut mer luft..

vad kan ha hänt?

//Mawe - Golf GTI 16v 150 hk -96

/Martin - Wolfsburg GTI

Peppsi
33 Inlägg
13 juni 2006
Höm höm höm, låter som ett fel ja hade på min epa en gång i tiden, då va de huvudbromscylindern som var pajj, då köpte ja en repsats på biltema och honade ur huvudcylindern och stoppade i nya gummiringar och satt tillbaka grejjerna så var bromsarna som nya, efter lite luftning.

Varva mera!
Rosthål är lättare än KOLFIBER =D

517 Inlägg
14 juni 2006
Trådstartare
tror att en huvudcylinder lär kosta några tusen till en GTI tyvärr.. har luftat som en idiot nu o de kommer verkligen inte ut mer luft.. men den är inte alls lika svampig som tidigare iaf.. men kan det verkligen va huvudcylindern?

/Martin - Wolfsburg GTI

29 Inlägg
22 juni 2006
En huvudbromscylinder till din Golf 2,0 16v  1996 kostar 1050:-

Sökte på Mekonomen: Huvudbromscylinder med ABS 96- 1050:-
                                 Huvudbromscylinder med ABS -95 (ATE) 3135:-

Det kan ju vara värt att byta den, om den inte är dyrare.

Sök