10 mars 2009
Trådstartare
Tjena, det är så som ni ser att jag äger en E55 AMG Kompressor, den är chippad så det ger ca 510Hk och 750Nm, dessutom V-max, för vissa som inte vet betyder det att den går mätaren ut på min bil 320km/h.
EN polare har corvette c6 z51-pkt, manuell 2006, med 437hk och 575 Nm.
Vi va ute och tävla lite, jag piskade honom till 200 hela tiden, både från start och från 50 osv.
Men min bil hade problem med kompressorn till vattenpumpen så efter 200 dog bilen helt, gick som en E200, så givetvist stack han iväg.
Har fixat problemet på min bil, men den är för tillfället avställd, kör inte den då det är skitväder.
Grejen är att min polare med c6:an sa härlmdan att han va ute på ringvägen och tävlade med en annan e55 som då ej va chippaad (v-maxad), men skit samma, enligt honom sa han att han piskade skiten ur honom med corvetten. Kan detta stämma, med e55:ans 500hk och 700Nm, mot amerikanske 440hk och 570Nm, dessutom sitter det en kompressor i min bil, borde ge något. Sen vet vi alla att amerikanska hästar är inte ger så bra prestanda.
Någån som vet om detta kan stämma, varför, har tävlat själv eller bara kan en hel del om prestanda osv.
Helst från 100-300 race, inga från start.