lite info:
Bil: Rekord E sedan
Färg: Vit
Årsmodell: 1986
Motor: 2,3 Diesel, 71hk, 127nm
Låda: 5vxl manuell
Miltal: kring 37k
kommande:
Kaross:
* rikta höger framskärm (nästan klart)
* rikta frontplåten (nästan klart)
* ta bort vingen på luckan (klart)
* laga rost (klart)
* lacka om den i original kulören
Motor:
2.0E CIH
spridare från nån turbobil, typ volvo t5, saab 9000 tic
turbogrenrör i rostfritt med cad ritade och laserskurna flänsar
garret T03 turbo med inbyggd wg
saab 900tic intercooler
oljekyl från rekord gls td
3" dp och avgasystem med simons burk längst bak
hks replica dump
pipercross filter
Chassie:
* Cobra fjädrar
* nya dämpare
* hemmagjort fjäderbensstag
lite bilder då:
lite isig...
risigaste vingen ever! 10 poäng till den som räknar ut vars den är nu
vadå fräsch lucka, trodde den skulle va lika rostig som den är fräsch typ...
sveriges mest ovita vita rekord diesel brevid en typ sprillans ny peschåå 307 kombi 1.6 hdi
bakluckan slipad
BLÄÄÄÄÄ rost suger, delar av skärmkant bortkapad
bakluckan spacklad, slipad och sprutspacklad, nu får den vara bra
rätt fet bård, tror den är runt 30cm, och jag tror den får vara 7cm...
bakskärmen lagad
självklart fanns det mer rost, är lagat nu så nu är rostlagningen klar!
målat runt reflektorn i framlysena för lite snyggare look
ihopmonterat och tillbaka på bilen, blev riktigt snyggt
bägge lysena + grillen monterat, blev toknöjd med lysena, nu är det bara resten av bilen kvar....
så där, all rost är lagad, där det är lagat är det lagt ett lager glasfiberspackel så nu ska det slipas och sen blir det finspackel, sen ska hela bilen våtslipas och få ny lack, sen börjar jag på motorn
ska få hjälp av en kusin att cad rita mina grenrörsflänsar som sen ska laserskäras
mer kommer