3674
Sök

Fukt i lampor på 9-5:a vanligt?

302 Inlägg
21 juni 2006
Trådstartare
Se bild, skall det vara så här på en Saab 9-5, 05:a, tycker inte det. Någon med 9-5:a som vet om det är ett vanligt fel?

http://ww1.pureupload.com/public/8168/hhhhhh.jpg
Senast redigerat av 9-3 SS cab (22 juni 2006)

31 Inlägg
21 juni 2006
Tyvärr är det ett vanligt fel, de håller inte tätt...
Har en 04a själv och på den har jag bytt 3 eller 4 gånger på garantin, nu verkar det dock funka...
Du har väl garanti kvar så det är bara att åka in o byta...

Saab säger själva att felet e vanligt..tyvärr...
Senast redigerat av TurboTom (21 juni 2006)

302 Inlägg
22 juni 2006
Trådstartare
TurboTom skrev:
Du har väl garanti kvar så det är bara att åka in o byta...

Jo, men ändå. Nya bilen sad

Biltokig
345 Inlägg
22 juni 2006
Vi har en saab 9-5 -05 BioPower och enda felet med våran har varit mjukvaran i motorn.

SSS -12
3 217 Inlägg
22 juni 2006
Konstruktionsfel på lyktsatserna, alla bilar har brister här och där...

Tar det så pass lång tid så att du måste ha bilen borta över en dag så får du säkerligen lånebil under tiden... Så varför inte bara lämna in den?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

302 Inlägg
22 juni 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
Konstruktionsfel på lyktsatserna, alla bilar har brister här och där...

Tar det så pass lång tid så att du måste ha bilen borta över en dag så får du säkerligen lånebil under tiden... Så varför inte bara lämna in den?

På G

1 414 Inlägg
22 juni 2006
Det här är tyvärr vanlig på många bilar av många tillverkare, vad du kan göra är att borra 2 st 5 mm hål i strålkastaren i plasten på undersidan, på så sätt blir du av med kondensen...

Borra hålen med ganska bra mellanrum, typ var sin sida av lyktans undersida. Sådana här hål finns standard på USA modellen av dimljus och strålkastre som även dom kan råka ut för kondens...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

302 Inlägg
22 juni 2006
Trådstartare
Founder skrev:
Det här är tyvärr vanlig på många bilar av många tillverkare, vad du kan göra är att borra 2 st 5 mm hål i strålkastaren i plasten på undersidan, på så sätt blir du av med kondensen...

Borra hålen med ganska bra mellanrum, typ var sin sida av lyktans undersida. Sådana här hål finns standard på USA modellen av dimljus och strålkastre som även dom kan råka ut för kondens...

Konstigt att det inte är hål på dom i Sverige. Det händer ju att det regnar här.

SSS -12
3 217 Inlägg
23 juni 2006
Det var ju ingen dum idé Founder, kanske man skulle satsa på!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 414 Inlägg
24 juni 2006
9-3 SS cab skrev:
Founder skrev:

Konstigt att det inte är hål på dom i Sverige. Det händer ju att det regnar här.

Jo, det finns ovanligt mycket skillnader på USA modeller och resterande världen, nästan lite för mycket om jag ska vara ärlig. Men det är en kostnadsfråga kontra vilka krav som bilvärlden ställer på företaget. Det kostar extra att borra hål i alla lampor efter som det tar tid att göra det, kan man spara pengar på det så gör man det, eftersom det inte finns något krav ifrån någon myndighet att man ska ha det...

I övriga världen finns det tex inga regler som bensin-ångs återvinning i tanken, ventilerade strålkastare, positionsljus, varningar till förare, extra ljus i dimljusen som aktiveras när blinkers aktiveras så att man ser bättre åt det hållet man ska svänga (look around the corner lights) m.m.... ibland när man kör usa specade bilar så tycker man allt bra synd om amerikanerna, dom verkligen idiotförklaras i bilen med alla möjliga typer av varningstexter och klisterlappar... men det är vad man gör det till... faktum är att USA varianter är enormt mycket mer utrustade än resten av världen...

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Sök