3806
Sök

Generatorvin, felsökning pågår!

33 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
**Ja jag har läst typ alla inlägg här ang generatorvin **

Har trippelavskärmade lågnivå, ett kicker z350.2 steg, dragit lågnivåna och plusen på var sin sida. CDR har kopplat in de sista år mig och jordat. Testade att dra ut lågnivån från stereon och då slutade störningarna.

Vad finns de för mer grejer att testa? Det är antagligen stereon eller batteriet som är kasst, är jag på rätt spår då eller kan de fortfarande vara steget eller jorden ?

Tacksam för svar !! /Oscar

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
8 februari 2008
signaljorden i stereon är bränd, vilket framkommer i de flesta trådar här på garaget ang generatorvin så du kan inte sökt ordentligt... wink

33 Inlägg
12 februari 2008
Trådstartare
Xoff skrev:
signaljorden i stereon är bränd, vilket framkommer i de flesta trådar här på garaget ang generatorvin så du kan inte sökt ordentligt... wink

A de var de tack !!

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
14 mars 2009
om "signlarjorden" i stereon är bränd du borde det väl även låta om bilen är avstängd eller ?
eller om man tar ur lågnivånkablen bör de inte låta heller antar jag ?

jag är remoten och lågnivån i samma list, "var tvungen att dra en separat remote"
och jordat gjorde jag i nån skruv som hållde fast reservdäcket

Saab

Amatör
320 Inlägg
15 mars 2009
Vad kan man göra åt en sönderbränd signaljord och varför uppkommer de?

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
16 mars 2009
Kan man det  vara att signaljorden är bränd om det inte kommer något generatorvin när man plockar bort lågnivån i stereon?

Det låter inget när dom är ur, men det låter väldigt mycket när lågnivån är inkopplad

var ute å försökte en timme nu, men inget funka är fan så förbannad NU! Gaah

Saab

Darth Vader
1 644 Inlägg
16 mars 2009
Jag är mitt i detta med, har kollat allt utom en annan lågnivå än, koppling ser ut så här:

Lågnivå in i bassteget, stegets "line-out" går in till ett mindre steg som driver ett par högtalare
Alla jordningar är översedda. Och det är endast i de höga frekvenserna som generatorvinet uppstår, så jag hör inget i basarna. Har även testat med ett "Rca-filter". Satte detta på lågnivån som går in i bas-steget. Då lät högtalarna bättre, men det blev inget basljud :S. Ska ut och testa med en annan lågnivåkabel som nästa steg i felsökningen.

Braaaaap?

Amatör
320 Inlägg
16 mars 2009
Har samma problem, låter surrande när låtarna inte är igång och bubblar lite bas när man sätter på bilen/tändningen, skumt. VAd kan det vara när det "bubblar" bas i början? riktigt skumt.

Saab 9-5 2.3t
438 Inlägg
16 mars 2009
om signaljorden är bränd på min as3 stereo, är hela stereon paj då eller :S ?

den funkar ju utmärkt så länge slutsteget in är kopplat

Saab

247 Inlägg
16 mars 2009
singnal jorden är bränd jag lämnade in min stereo till min gamla elektronik lärare han drog i ny jord till singnalen han laga felet på 5 min sa han så kosta mig inte en krona:) och den är även lite grövre så nu låter de kanon igen:),,, men men kolla även era andra jordpunkter smile och att inte lågnivån ligger där de är mkt strömkablar de kan ochså orsaka störning och finns även endel som tycker att de är jobbigt att ta isär bilen och då drar dom strömkabeln på samma sida som lågnivån(singnalkabel) och så undrar dom varför störningar uppkommer konstigt???? är ju inte så lätt i början och köper man av butik så finns de vissa butiker som inte upplyser om detta och de är dålig stil tycker jag när dom köper kablar allså ström singnal och jord / kabelkitt
Senast redigerat av 740Glt16valve (16 mars 2009)

:):) 740:):)

Sök