3947
Sök

Mutant MT1207 vill inte spela så som den borde är lådan fel byggd?

305 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
hej fick hem 3st Mutant MT1207 i fredags och så har jag byggt en låda till dom på 100L som alla 3 sitter i och så har jag ett dls monoblock på 1500w. men dom spelar väldigt dåligt tycker jag. vi har tättat lådan med både fogskum inifrån och silikon utifrån . men vad jag vet och har lärt mig så ska det ju vara tryck i lådan så när jag trycker in en så ska dom andra åka ut lite men det blir inge tryck vad är felet? skriv och kom med förslag hur jag ska göra. basarna fladdrar som fan så steget orkar driva dom men det blir liksom inge tryck i basen. stoppade ner huvudet i bagaget när vi spela max typ och det kändes inte än i huvudet och så prova vi samma sak med kompisen gas 10or och då kändes det i huvudet.. snälla hjälp.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
22 mars 2009
Är lådan portad eller sluten? Du har inte fasvänt nån av basarna? Alltså kopplat + och - fel.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

305 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Är lådan portad eller sluten? Du har inte fasvänt nån av basarna? Alltså kopplat + och - fel.

den är sluten. ska faktiskt kolla på om jag har kopplat plus lr minus fel. blir det någon skildnad?

16 197 Inlägg
22 mars 2009
Gillberg skrev:
ChriZtoffer skrev:

den är sluten. ska faktiskt kolla på om jag har kopplat plus lr minus fel. blir det någon skildnad?

kopplar du fel på EN bas så spelar lådan inte mycke alls samt att de finns risk att saker går sönder.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

305 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
så det kan vara så enkelt att jag koppla en bas fel. för det kommer inte direkt något ordenligt bas ljus ur den. men kan det vara något fel på själv lådan?

21 761 Inlägg
22 mars 2009
Gillberg skrev:
men vad jag vet och har lärt mig så ska det ju vara tryck i lådan så när jag trycker in en så ska dom andra åka ut lite men det blir inge tryck vad är felet?

Det brukar vara så, men det beror bla på hur stor låda det är och hur fort man trycker in konen.

16 197 Inlägg
22 mars 2009
måste bara fråga vaför ni kört me fogskumm i lådan?+

tätar gör man bäst me latexfog elle tex PL400.

elle så sågar man rakt å limmar me trälim..wink

305 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:

fråga mig inte det var en kunnig bil byggare som sa att vi skulle gö det.  lr han verkade kunnig smile

16 197 Inlägg
22 mars 2009
Gillberg skrev:
evilaudio skrev:

fråga mig inte det var en kunnig bil byggare som sa att vi skulle gö det.  lr han verkade kunnig smile

har du nån bild på lådan?

305 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
Gillberg skrev:
evilaudio skrev:

har du nån bild på lådan?

nej tyvärr. men är 100l låda förstort till dom 3? den är sluten

Sök