3623
Sök

Hittar inte min felsöknings box på Volvo 940 LTT 97:a

5 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Hejsan!

Jag hittar inte min felsökningsbox i min volvo 940 Ltt 97:a.
Har kollat överallt i motor rummet utan att hitta den. Vart kan den sitta annars än i motorummet? eller finns det ingen alls ?

Mvh Jonte

1 675 Inlägg
23 mars 2009
Den sitter under kåpan vid handbromsen,  Men måste ha en lös dator för fel sökning. Är så på min 940 ltt -97 i alla fall wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

5 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Jasså är det den har undrat vad det var för pluggin min sitter i handsfacket vid handbromsen. men vad är det för dator jag måste inskaffa isåfall ? Dyr ? Tack för svaret smile

1 675 Inlägg
23 mars 2009
en felsöknings dator finns på biltema. Men lättare att lämna på volvo så läser dom av åt dig. Fel på bilen?

5 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Ja det är ett fel som jag inte kan förstå mig på.
När jag har kört hårt med bilen och sedan kör lugnt så dör den helt plötsligt. varvet ligger mellan 1500 - 3000 då den dör.. ibland så startar den direckt efter men ibland så vill den inte alls då får man vänta en stund. och när den startar så är det dålig tomgång. Det är samma sak med tomgången nät jag skall starta den på morgonen med. kollat vakum slangar intercoler slangar men inget som läcker.

1 675 Inlägg
23 mars 2009
rengör tomgångs motorn. spraya start gas runt insugs pakningen, vanligt fel wink

5 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
jasså är det så enkelt! jag får prova detta ! smile Tackar för svaret winkbig_smile

1 675 Inlägg
23 mars 2009
det som är bra med b230 motorerna är att det brukar va samma sjuka på alla oavsett ålder wink

5 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
Haha Ja och de är ju bra för då är det alltid någon som vet vad det kan vara för fel smile

Sök