19 mars 2009
Trådstartare
Hej alla kunniga.
Har rivit och slitit mitt hår många timmar nu och får inte till mitt problem. Hoppas på att få lite tips från er här. Nu till mitt problem.
Har en saab 9-3 -06 som jag monterade in xenon-kit till dim och helljus då bilen har xenon på halvljus som orginal.
När jag monterade in kitet så fick jag lampvarning för helljusen. Detta skulle kunna avhjälpas med motstånd (canseller) Köpte canseller fr xenonkungen och testade utan resultat. Testade även deras lite dyrare HID decoder utan resultat. Sista utvägen var deras "hercules" cansell, med nytt relä och att man tar ström bl direkt från batteriet. Inte ens detta gav resultat och är 100% på att jag monterat rätt, lampvarningen bestod.
Jag lessnade ut här om dagen och beställde ett helt nyt kit fr xenonkungen, med Can-Bus som skall avhjälpa lampvarningen, då ballasterna jag har är lite billigare.
Direkt jag fick paketet så bytte jag ballast till de nya med Can-Bus och vips så hade lampvarningen försvunnit. Jätte bra tänkte jag men hade självklart fått ett annat problem.
Problemet som uppstod nu var att halvljuset började blinka. För ungefär var 15 sekund så blikar det till med halvljuset. Man ser det klart och tydligt vid mörker på vägskylltar och dyligt, samt att det bländar med-trafikanterna.
Det är precis som om man blinkar till med helljuset fast mindre styrka...
Vad kan jag göra för att åtgärda detta.
Har nu bytt till mina gammla ballaster och får stå ut med lampvarningen lite till. Vet att det bara är att canselera varningen så kommer den inte upp förrens du startar bilen igen, men vill verkligen ha bort varningen.
Vad har ni för kloka förslag som jag kan testa med????
Mvh