4139
Sök

Tror min Pioneer stereo är glapp, basen spelar bara ibland

2 914 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
jag har en Pioneer DEH 4000UB som jag tycker själv att jag har tagit väl hand om då den inte fått ta emot yttre våld osv,
men nu sista tiden har jag upplevt att basen spelar ibland och ibland inte,
sen blev jag väldigt orolig att joden inte var som den skulle då det tvär dog första gången,
då stannade jag och slet i alla kablar och kollade runt, allt satt därbak som det skulle,
sen tog jag lös stereon för att kolla så allt satt fast där som det skulle, det gjorde det så då startade jag stereon,
jo den starta som alltid och då spelade ju basen på lika bra som alltid big_smile
men då jag håller den rakt (plant, vågrätt hur du nu vill vända det) då slutar den spela yikes
har aldrig haft problem (utom då jag kortslöt den och så vidare med direkt plus på skalet och då sa dom att en lödning släppt och en komponent brunnit då jag lämnat in den).
antar att det är lågnivån som glappar inne i stereon för mig. någon annan som har ett annat förslag?
Senast redigerat av kalle_kalle (28 mars 2009)

110 Inlägg
28 mars 2009
låter ju mer som att lågnivån är glapp!
hade glapp i mina grejjor ibland om blev orolig att det var sterion. prova att jucka lite på lågnivån så ser du snart var det är fel

Åh!! De där jävlarna i Volvo 142:or med doftgran. Fan vad de fick ligga.

2 914 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
narki skrev:
låter ju mer som att lågnivån är glapp!
hade glapp i mina grejjor ibland om blev orolig att det var sterion. prova att jucka lite på lågnivån så ser du snart var det är fel

har även juckat på dom åxå yikes dom verkar vara ok yikes dom har även ett motstånd när jag sliter ut dom yikes
trodde det var det åxå ibörjan yikes
kan det vara nåt annat som är fel?
Senast redigerat av kalle_kalle (28 mars 2009)

2 914 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
förlåt för fel information, det är kopplingen mellan lågnivåkabeln och stereon.
vad ska man göra åt det?
just nu har jag en preliminär lösning. snurrat på lågnivåkabeln så den "krovat" sig så den får kontakt hela tiden.

21 761 Inlägg
29 mars 2009
Testa en annan lågnivåkabel så att du eventuellt kan utesluta att orsaken är kabeln i sig själv.

2 914 Inlägg
29 mars 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Testa en annan lågnivåkabel så att du eventuellt kan utesluta att orsaken är kabeln i sig själv.

okej okej smile jo jag ska göra det...

Sök