Opeln går på 3, har bara haft den några timmar men har blästrat stiften och det är fin gnista på alla, så nu blev jag lite fundersam på toppackningen. Det är ingen olja eller dylikt i expansions kärlet..
Ingen olja eller dylikt i expansionskärlet säger du, har du kollat efter motsvarande på oljestickan? Ser oljan gråaktig/simmig ut så läcker det in vatten och det är då troligt att toppackningen har gått
En toppackning gå på flera sätt! Den bör gå på cylindern även om packningen gått, bubblar det i exp.kärlet har packningen gått mellan komp till vatten, annars mellan olja/vatten som blandas, eller vatten i cylindern, men kolla spridaren, ta lös och prova om det kommer bränsle..
Opeln går på 3, har bara haft den några timmar men har blästrat stiften och det är fin gnista på alla, så nu blev jag lite fundersam på toppackningen. Det är ingen olja eller dylikt i expansions kärlet..
HJÄLP?!
Observerade du hur stiften såg ut när du plockade ut dem? Så du vet vilken cylinder som inte jobbar?
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
fick in en astra 16v som bara gick på 3 cyl förrut, när vi lyfte toppen så var halva kolven samt stora delar av avgasventilerna bortbrända, tydligen ett halv-vanligt fel på dessa motorer.