3378
Sök

Volvo 244a - 87a. Bilen startar inte. Går bara på startmotorn tills batteriet inte orkar mer. Vad kan det vara för fel ?

OCR
279 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
Hej hej, som rubriken lyder. Vad kan det vara för fel ?

Tacksam för svar smile

/ J

Ocr

4 001 Inlägg
31 mars 2009
får den bränsle? Finns det någon gnista?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

OCR
279 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
får den bränsle? Finns det någon gnista?

Kanske skulle tillägga att jag inte kan något om motorer typ ! :p

Den borde få bränsle då finns bensin i soppafiltret.

Vet inte hur jag kollar tändstiften, om det är det du menar ?

/ J

Ocr

4 001 Inlägg
31 mars 2009
Det absolut lättaste för dig är att hitta någon kompis som kan något wink

Skruva ur ett tändstift och lägg det på motorn (finns en lyftögla vid termostathuset som brukar funka bra) och be någon köra på startmotorn & kolla gnistan.
Kolla så bränslepumpen går, be någon köra på startmotorn & lyssna så pumpen går, den sitter vid vänster bakhjul

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

OCR
279 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
Det absolut lättaste för dig är att hitta någon kompis som kan något wink

Skruva ur ett tändstift och lägg det på motorn (finns en lyftögla vid termostathuset som brukar funka bra) och be någon köra på startmotorn & kolla gnistan.
Kolla så bränslepumpen går, be någon köra på startmotorn & lyssna så pumpen går, den sitter vid vänster bakhjul

Har en kompis som brukar få pilla med mina bilar, men tänkte att den här gången ska jag fixa det själv ;D ah men får väl ringa honom då : p För det som är så skumt att vi var ute och körde med den i vintras, så stängde jag av den två sekunder för att sen körda den igen, då startade den inte ;S

Ocr

OCR
279 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
Smedhult skrev:
på insdan på vänster framskärm, vid blinkersen, sitter det en tändmodul (även kallat slutsteg) testa att byt denna, är ett vanligt fel på 240/740! Lycka till.

PS: ser ut som en svart fyrkant, typ som ett cigarettpaket, med en rätt bred kontakt på!

Okey, min kompis skulle komma förbi så får se vad han säger smile

Ocr

21 761 Inlägg
31 mars 2009
Vilken motor är det, B230E eller B230F?

Du bör ju ladda upp batteriet också, innan du fortsätter felsökningen. Men det har du väl redan gjort antar jag. smile

730 Inlägg
31 mars 2009
Prova me stargas...

startar den då och stannar när du slutar spruta så får den ingen bensin.. startar den inte på startgas så har du ingen gnista..

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

OCR
279 Inlägg
1 april 2009
Trådstartare
Batteriet är laddat smile Startgas ska provas idag, men tror det är att jag inte får någon gnista. Den där tändmodulen som någon pratade om är nog kaput då man knappt kände något i fingrarna när vi körde in en skruvmejsel i den och startade.

/ J

Ocr

Sök