3254
Sök

En fråga ang fälgar med polerad kant

Bilfreak
21 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Hej!

Jag undrar om finnishen på fälgar med polerad kant tar skada om man använder fälgrengöringsmedel på dem?
Jag vet att man inte ska använda sig av fälgrengöringsmedel på t.ex krom, att man hellre ska ta avfettningsmedel.

Finns det någon som tvättar med fälrengöringsmedel på fälgar med polerad kant och har sett att finishen blir matt med tiden?

Mvh Masken
Senast redigerat av Mitsu_Maz (28 mars 2009)

Bilfreak
21 Inlägg
28 mars 2009
Trådstartare
Insåg att jag startade tråden i fel index. Admin får gärna flytta på tråden och jag ber om ursäkt för detta. sad

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
28 mars 2009
Min kant på Skodan är ju klarlackad och jag har märkt att den blir flammig med fälgrengöring. Löser det dock med vax.

133 Inlägg
28 mars 2009
Jag har använt fälgrengörning utan att jag har märkt av någon försämring av finishen.
Hade lite skit på fälgen som inte ville släppa när jag tog fälgrengörning så jag tog bort det med Autosol, blev riktigt bra faktiskt.
Ska tillägga att detta funkade bra på MINA fälgar.

144 Inlägg
28 mars 2009
Polerade kanter som endast är klarlackade är känsliga och bör skyddas med vax, nanomedel eller lackförsegling. www.sonax.se har ett bra program förd etta.

Robban

Robert

Egen företagare
864 Inlägg
28 mars 2009
jag lånar tråden lite, när vi ändå pratar lite fälgrengörning, nån som vet om nått dunder medel att få loss massa gamla asfaltfläckar och det värsta skiten?

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 mars 2009
snurbo_diesel skrev:
jag lånar tråden lite, när vi ändå pratar lite fälgrengörning, nån som vet om nått dunder medel att få loss massa gamla asfaltfläckar och det värsta skiten?

om du åker till en rekondfirma tror jag du kan få köpa lite av deras dundermedel löst på flaska...dom har ett kokosrengöringsmedel som e naturvänlig som funkar kalas vet jag...finns många citronavfettingsmedel som också funkar super! å ska du ha vinylglans eller dyl så köp hos dom också...

Egen företagare
864 Inlägg
28 mars 2009
Xuri skrev:
snurbo_diesel skrev:

om du åker till en rekondfirma tror jag du kan få köpa lite av deras dundermedel löst på flaska...dom har ett kokosrengöringsmedel som e naturvänlig som funkar kalas vet jag...finns många citronavfettingsmedel som också funkar super! å ska du ha vinylglans eller dyl så köp hos dom också...

tackar, det ska jag pröva smile

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

Bilfreak
21 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Robban30 skrev:
Polerade kanter som endast är klarlackade är känsliga och bör skyddas med vax, nanomedel eller lackförsegling. www.sonax.se har ett bra program förd etta.

Robban

Det var det jag misstänkte. Kanske bäst att köra med någon typ av avfettningsmedel på fälgarna?
Eller varför inte diskmedel (Yes Ultra) ? smile

Sök