3240
Sök

Stereo startar inte, kan dock mata ut skivan.

13 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Tjenare! har nu fått ett jättemärkligt fel på min stereo... Remoten slutade fungera så jag satte remoten tillfälligt på strömkabeln till slutsteget. Gick bra en stund sen blev de svart "jaha, en säkring har farit" tänkte jag... Men har kollar igenom och inga säkringar har brunnit...
Har även tagit ut stereon och provat bara ta + och - på batteri men den är likförbannat svart... Men det konstiga är att det går att mata ut skivan, då börjar stereon lysa men slocknar direkt efter.

Har även provat reset knappen bakom fronten på stereon utan resultat...

Vad tror ni? är stereon bränd?

2 914 Inlägg
2 april 2009
nej pröva den gula sladden måste åxå ha ström. pröva det. om jag inte misstar mig men det är 2 stycken kablar som måste ha plus.
Senast redigerat av kalle_kalle (2 april 2009)

13 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Joo jag vet! har provat röd+gul och svart på batteriet men funkar ändå inte... Stereon fungerade som sagt klockrent innan jag hedde över remoten på plus på steget.

Stereon i fråga är en JVC KD-G342

2 914 Inlägg
2 april 2009
pröva stoppa in den i en bil där du vet allt fungerar. fungerar den inte där så vet du att stereon är trasig.

13 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Aja den verkar inte gå igång... någon som har några tips vad som kan hänt eller om det går att fixa?

Om inte så lämnar jag in stereon imorrn och ser vad dom säger

13 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Som jag skrev tidigare så har jag kopplat in både röd och gul samtidigt, samt svart.

Fungerade som sagt klockrent i nästan ett år tills idag då jag tog remoten från plusen tillfälligt.

2 914 Inlägg
3 april 2009
tror du har bränt nån komponent, gå in och fråga hur mycket dom ska ha för att felsöka.
om du anser det värt för din stereo så är det väl bara ta det anbudet eller lägga den åt sidan sen köpa en annan maskin.

Amatör
320 Inlägg
3 april 2009
Det måste ju vara att stereon inte får ström. Har du mätt tändingskabeln (den röda)?

Isåfall, vad visar den?

/A

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
3 april 2009
Kollat säkring i stereon då ?

C H E V R O L E T <3

42 Inlägg
3 april 2009
Har inte stereon en egen säkring? Avsäkrad inuti möjligtvis?

Sök