2902
Sök

Trasig toplockspacking?

161 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
är så att ja har en saab 93:A, problemet är att det har kommit vatten i oljan så det har bildats oljeklumpar som är ljusbruna de är precis vid öppningen av oljetanken, och då är min fråga. Kan det var topplockspackningen som har gått sönder, tacksam för svar!
Senast redigerat av schager (4 april 2009)

Min önska din lag
24 Inlägg
4 april 2009
skulle trippa på de.. går bilen illa med? har du olja i vattnet? hur som hälst kan de bara vara somd e kondenserar i motorn med men du måste ju byta oljan först iallafal och hålla koll så de inte försvinner vatten:S

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 april 2009
När du drar ut olje stickan, ser du om det finns vatten? Hur ryker det från avsgas?
Är det inte bara kondens som samlade under olje lock?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

161 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
ne bilen går hur bra som helst och det är ingen olja i vattnet:S

161 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
alain skrev:
När du drar ut olje stickan, ser du om det finns vatten? Hur ryker det från avsgas?
Är det inte bara kondens som samlade under olje lock?

Det ryker inte, och inget vatten på oljestickan.

161 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
det konstiga är att oljan är kaffebrun.:S

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 april 2009
Om jag var du, eftersom det är våren skulle jag bytta olja och se därefter, under vinter om du inte kör så lång åt gången kan bildas kondens som gör att din olja är brun och även samlas under lock.
Om du hade mycket vatten i olja, den kulle vara ljusgrå och det skulle ryka rätt bra ur avgas,
Jag tror inte att packningen har gått av, testa med olje bytt.

161 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
alain skrev:
Om jag var du, eftersom det är våren skulle jag bytta olja och se därefter, under vinter om du inte kör så lång åt gången kan bildas kondens som gör att din olja är brun och även samlas under lock.
Om du hade mycket vatten i olja, den kulle vara ljusgrå och det skulle ryka rätt bra ur avgas,
Jag tror inte att packningen har gått av, testa med olje bytt.

Okej smile, men ska ja låta bilen stå, eller kan ja fortsätta att köra med den?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
4 april 2009
Kondensen kan inte gå bort av sig sjävl och smörningen i motor blir inte så perfekt som det ska.
Jag personligen skulle inte köra utan bytta olja men det är up till dig, om du inte gör det, det kanske kan orsaka större problem.

Sök