3770
Sök

Installation av Thor larm

2 Inlägg
14 mars 2009
Trådstartare
Jag har lite problem med att installera ett larm från Thor.
Jag trodde att det skulle vara någon form av installationsanvisningar med men det var det inte.
Det enda som var med var ett elschema.
Är det någon som har installerat något larm på en wv eller audi för dom ser liknande ut.
Vad jag framförallt skulle vilja veta är vart man kopplar in centrallås styrningen.
Jag har ett kopplingsschema för den centrala styrmodulen men vart ska larmet kopplas?
Finns det någon där ute som har en instruktion vore det underbart.
Mvh Kristoffer.

12 086 Inlägg
15 mars 2009
Jag har installerat flertalet Thorlarm och det va instruktion i alla dessa.
Elschema är ju installationsanvisningen? Lr vad vill du veta mer, hur man sätter i dioden? tongue

I samma papper som elshemat över huvudenheten finns det manual till diverse olika centrallåssystem.
Centrallåsning styrs av totalt 6 kablar, minusstyrning och plusstyrning, i princip 2 relän.
Det Är en aning svårt o tolka manualen kan jag hålla med om, men de går med lite hjärngympa.

10 Inlägg
5 april 2009
Hej tar mitt problem i denna tråd får se om ni kan hjälpa mig har kopplat mitt thor larm när jag stänger av larmet och öppnar dörren börjar alla blinkersna blinka typ 15 ggr sen släcks dom stänger jag dörren och öppnar igen blinkar dom yttreliga 15 ggr när jag sen sätter i nycklarna och startar bilen tutar larmet 3 ggr nån som vet var felet kan ligga ???

Mvh

Sök