2494
Sök

Hjälp med billjudsval

58 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
jag hade nu tänkt skaffa billjud fram te sommaren men jag kan absolut inget om billjud, koppla in å så kan jag självklart men märken osv.

hade gärna velat veta lite av era erfarenheter vilka basar ni tycker e bäst, jag har då funderat på en orion hcca 12" då jag har hört att den spelar sjukt bra, men finns det basar i samma prisklass + - ngn tusenlapp som då spelar ännu bättre? har oxå haft funderingar på en kicker l7 15" om man jämnför dom här basarna vilken e då mest prisvärd samt spelar bäst? samt vilket steg rekomenderar ni? e d bättre ös med två någorlunda bra 12" basar lr e d bättre ös i en vädigt bra 12" ? basen hade jag tänkt bygga en portad låda till. säg att hela bygget ska la gå på mellan 10000-15000

Low is a lifestyle
956 Inlägg
5 april 2009
Kolla på märket Impact...

Spelar sjukt hög, rent och vilken kraft om man ska kolla kitsystemen.
Bra exempel är Impact RH 6,5".
Själv har jag HS modellen. men nästan alla vänner använder RH.

på basarna finns Impact 67 serie. rekommenderar att du kollar på dessa.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

7 274 Inlägg
5 april 2009
Vad för bil ska du spela i?
Ett vettigt förslag är 2kr slutsteg till 1kr bas.

Ska du enbart spela en massa bas utan något vettigt framsystem?

58 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
Brains skrev:
Vad för bil ska du spela i?
Ett vettigt förslag är 2kr slutsteg till 1kr bas.

Ska du enbart spela en massa bas utan något vettigt framsystem?

ska ha d i en 740 lr 760, har ej bestämt mig än. nej nej verkligen inte, inte en massa bas bara, men jag börjar med basen nu, sen när man bestämt sig så blir d bra framsystem smile

2 914 Inlägg
5 april 2009
vad har du för krav? soundquality upp till 130 db?

58 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
vad har du för krav? soundquality upp till 130 db?

nja, inte riktigt så men jag vill ju ha bas som känns om man säger så, vill lägga ut mellan 10-15k på d å jag vill ha ngt som e värt pengarna.

Sök