4027
Sök

Byta motor i en 850 från GLT 170 hk orginal till en T5

Gammal bild
111 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
#1
Tjenna jag undrar om de är mycket jobb att byta motor i en 850 till en T5 är de mycket el, svetsa om fästen, kapa om väggen och kardan tunneln passar samma växel låda & annat ?

Är Tacksam för snabba svar :)

mvh// Mogge

Rycketofta Racing
292 Inlägg
2 april 2009
#2
orkar man bara bytta el system också så e det välll inga problem smile

//Rycketofta Racing

Gammal bild
111 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
#3
tjenna, okej. är de mycket att byta ? :P
är de bara el systemet som man ska byta ?
vad behöver du koppla om i el systemet ? de är inte styrenheten du menar ?



mvh// mogge   :D

8 250 Inlägg
3 april 2009
#4
GLT och turbos elsystem skiljer, så du lär byta hela härvan till motorn och skaffa en styrbox till turbo. Fästen är samma. Torpedväggen och kardantunneln behöver du inte röra, de är ochså samma. Lådan passar, men om du ska regga den så lär du byta låda med.


Gammal bild
111 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
#5
Marlboroman skrev:
GLT och turbos elsystem skiljer, så du lär byta hela härvan till motorn och skaffa en styrbox till turbo. Fästen är samma. Torpedväggen och kardantunneln behöver du inte röra, de är ochså samma. Lådan passar, men om du ska regga den så lär du byta låda med.

varför ska jag byta växel låda också ?

10 287 Inlägg
7 april 2009
#6
Därför att lådan formellt räknas in i avgascertifieringen.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök