3032
Sök

Mercedes Benz 190 W201

48 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
Hej.

Jag undrar vad man kan få förvänta sig att få byta på en Mercedes Benz 190 W201?
Alltså efter att bilen har gått mellan 25k-30k mil.

MVH//
Johnny

341 Inlägg
6 april 2009
Förutom de vanliga slitdetaljerna som bromsar, stötdämpare, leder osv..

Kamaxel på de tidigare bensinmodellerna, om den inte redan är bytt.

Bussningar i bakvagnen brukar vara dåliga och då ormar den sig ganska illa.

Tändningslåsen kan gå sönder. Går att byta enbart huset.

Tryckarna till ventilerna, samt tätningar brukar också ge sig efter 20K mil.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 april 2009
Om du köper en bil som är från 89 eller nyare så slipper du massor av "problem"

1989 kom bla:

Facelift uppdatering både inne och utvändigt.
En kamaxel av bättre material.
Dubbla kamkedjor.

Det du riskerar att få byta är, bakvagnsbryggsbussningarna (långt ord), kanske den främre hardyskivan. Annars är det inte så mycket mer man behöver tänka på, har ägarna innan servat bilen som man ska så behöver man inte byta kamkedjan över huvudtaget.

/Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
6 april 2009
AAAjuste, för mer information angående Mercedes allmänt gå in på följande adress och registrera dig på Mercedes-klubben. http://www.mbsca.com/forum/index.php

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

25 Inlägg
7 april 2009
Min far har en 190E från 88 som han har haft sen den var ny, nu har den precis rullat 30 000mil och den har funkat utan större problem. De större grejerna han har fått byta är lambdan och ventiltätningar, annars har den bara gått och gått.

Nackdelen som jag ser det är att den är högt växlad, man måste köra runt 100 för att kunna lägga i femman, tror de ändrade det runt ´91 när zacco planken kom, men är lite osäker på den punkten.

Men hursomhelst är den en riktigt bra bil! Se bara till att den har bra servicehistorik och att det inte finns nån rost, då har du en bil som kommer att hänga med i evigheter.

Sök