Omdöme, "Orion HCCA" serien, någon?

Frippe_L Gladen Audio
31 mars 2009 · 2 388 Inlägg

Bjustarzan skrev:
153 i en crx är inte någon imponerande siffra jag vet han spelade högre med andra basar typ dd

Ja 154+ med en DD9510 vet ja iaf.
Sen må det va hänt att den Pierce audio basen håller bra i andra lådor än såna rör han testade den i, men den sa upp sig rätt tidigt i upphängningen, men går sönder, det gör andra basar med som sagt.
DD´na har ju bränts nårra ggr, tur för han att han har konat om förr smile

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
R_Stalhandske
31 mars 2009 · 399 Inlägg

jonash skrev:
Vem fasen blir glad utav att höra en grym baskagge i Thunderstruck medans Angus låter som en förkyld kamel?!

Nu gör väl inte det så mycket när det är Brian som sjunger winktongue

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
31 mars 2009 · 2 353 Inlägg

Maildaemon skrev:

jonash skrev:
Vem fasen blir glad utav att höra en grym baskagge i Thunderstruck medans Angus låter som en förkyld kamel?!

Nu gör väl inte det så mycket när det är Brian som sjunger winktongue

Ja du ser, jag har bara 2st AC/DC plattor, men en utav dem är det Thunderstruck på, och det är ju en sån jä*la röjarlåt, att jag totalt glömt bort vem som sjunger big_smile

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Svenn3SaataN
31 mars 2009 · 115 Inlägg

Bjustarzan skrev:
han har ju spelat högre än såå sen är det väll ingen bra reklam om han bara bränner sina högtalare på löpande band även om han matar dessa med massor av effekt han har provat en 10" wmd2 bas från mig me den lyckades han ha sönder me jag lagade den satte den i rätt låda och matade i dubbelt vad han hadde gjort och den funkade hur bra som helst 147,1 db i en explorer där kan man ställa crxén bakom sätena så något gör han fel som bara grillar basar på löpande band

Ja något måste man göra fel eftersom man har blivit svensk mästare 3år i rad när han hållt på med billjud i 4.. hm..

Saab 9-3 (1999)
Frippe_L Gladen Audio
31 mars 2009 · 2 388 Inlägg

Bjustarzan skrev:
153 i en crx är inte någon imponerande siffra jag vet han spelade högre med andra basar typ dd

Ja 153,6 med en DD9510 och 4kw samt 154+ med 8kw vet ja iaf. och HCCA 153,3 nånting med 4kw

Sen må det va hänt att den Pierce audio basen håller bra i andra lådor än såna rör han testade den i, men den sa upp sig rätt tidigt  i upphängningen (2,5kw), men går sönder, det gör andra basar med som sagt.
DD´na har ju med bränts nårra ggr, tur för han att han har konat om förr smile

Senast redigerat av Frippe_L (31 mars 2009)

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1
Volkswagen Passat 3B "VolksGladen" (1999)
R_Stalhandske
31 mars 2009 · 399 Inlägg

jonash skrev:

Maildaemon skrev:

jonash skrev:
Vem fasen blir glad utav att höra en grym baskagge i Thunderstruck medans Angus låter som en förkyld kamel?!

Nu gör väl inte det så mycket när det är Brian som sjunger winktongue

Ja du ser, jag har bara 2st AC/DC plattor, men en utav dem är det Thunderstruck på, och det är ju en sån jä*la röjarlåt, att jag totalt glömt bort vem som sjunger big_smile

/Jonas

Kan ju inte vara bäst på allt wink

//S

jimmyostrom
31 mars 2009 · 560 Inlägg

Jo så är det har jag hört, ju mer man vinner destu mer tur har man:rolleyes:

Svenn3SaataN skrev:

Bjustarzan skrev:
han har ju spelat högre än såå sen är det väll ingen bra reklam om han bara bränner sina högtalare på löpande band även om han matar dessa med massor av effekt han har provat en 10" wmd2 bas från mig me den lyckades han ha sönder me jag lagade den satte den i rätt låda och matade i dubbelt vad han hadde gjort och den funkade hur bra som helst 147,1 db i en explorer där kan man ställa crxén bakom sätena så något gör han fel som bara grillar basar på löpande band

Ja något måste man göra fel eftersom man har blivit svensk mästare 3år i rad när han hållt på med billjud i 4.. hm..

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
Lonefox Bad music kills good sound
31 mars 2009 · 7 241 Inlägg

Sedan säger det absolut INGENTING om ett elements hållbarhet när en kille som jagar DB knäcker basar....

Hur många basar tror ni att de stora pojkarna i extremklasserba har bränt under sina år som de har labbat och lärt sig saker under vägens gång? Hmmmmmm......det är nog mer än en bas big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
dbjanoz
7 april 2009 · 1 785 Inlägg

Denna diskussion kan fortsätta i evigheter. Jag tycker fortfarande bra om Orion's produkter men gillar inte alls deras sätt att marknadsföra sig. Om en bas håller eller ej hänger mest på användaren. Allt går att ha sönder om man använder det på fel sätt. Under de åren jag hållit på inom SPL har jag aldrig eldat av en talspole. Däremot har 2basar bottnat pga att huvudenheten gav ifrån sig en spik på signalen sporadiskt när man tryckte på pause. Många gånger kan man kortvarigt skicka in upp till 2-4gånger märk effekt utan att basen tar skada av det. Med en sinuston vet man vad man gör med basen men med musik är så inte alltid fallet.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
thulle1
7 april 2009 · 733 Inlägg

dbjanoz skrev:
Denna diskussion kan fortsätta i evigheter. Jag tycker fortfarande bra om Orion's produkter men gillar inte alls deras sätt att marknadsföra sig. Om en bas håller eller ej hänger mest på användaren. Allt går att ha sönder om man använder det på fel sätt. Under de åren jag hållit på inom SPL har jag aldrig eldat av en talspole. Däremot har 2basar bottnat pga att huvudenheten gav ifrån sig en spik på signalen sporadiskt när man tryckte på pause. Många gånger kan man kortvarigt skicka in upp till 2-4gånger märk effekt utan att basen tar skada av det. Med en sinuston vet man vad man gör med basen men med musik är så inte alltid fallet.

Jag instämmer helt! denna diskussionen kan nog bli oändlig och det kommer startas fler trådar om just detta... men jag tycker att orion hcca serien har blivit väldigt dyr... det jag gillade med hcca basarna var att det var riktigt bra priser innan, men nu har de gått upp 1000-1500 kr och man kan lika bra köpa något annat för de pengarna om man är ute efter db. men det är en smaksak om man vill betala 7500 kr för en hcca 12a.. som man innan kunde få för 5500-6000 kr

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang